Vormel-1 sarja võistkondade järgmise hooaja koosseisud hakkavad vaikselt paika loksuma, kuid sellegipoolest on sarjas hetkeseisuga vabad veel kuus töökohta. Kus need on ja kellel on suurim võimalus uuel hooajal sarjas kihutada?
Vormel-1 sarjas on kinnitamata veel kuus sõitjakohta
Tipptiimides tänavu suuri vangerdusi pole – Mercedes jätkab Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergiga, Ferrari aga Sebastian Vetteli ja Kimi Räikköneniga. Ka Williams kasutab uuelgi hooajal Valtteri Bottase ja Felipe Massa teeneid.
Vaba koht on Daniel Ricciardo kõrval Red Bulli tiimis, kus Daniil Kvjat ei ole sel hooajal loodetud minekut näidanud. Samas on kogu Red Bulli tulevik endiselt kahtluse all, kuna võistkonnal ei ole uueks hooajaks kehtivat mootorilepingut. Tõenäoliselt minnakse jätkamise korral siiski edasi Kvjatiga. Sama kehtib Toro Rosso kohta, kus sõitvatel Max Verstappenil ja Carlos Sainz Jr.’il uueks hooajaks ametlik leping puudub, ent mehed on sel hooajal ootusi täitnud ja kohati isegi ületanud.
Force India ja Sauber ei vaheta samuti sõitjaid – ühes tiimis jätkavad Nico Hülkenberg ja Sergio Perez, teises Felipe Nasr ja Marcus Ericsson. McLarenis oli kahtluse all veterani Jenson Buttoni koht, kuid ka inglast näeb uuel hooajal veel vormeliroolis, tiimikaaslaseks ikka Fernando Alonso.
Lotus teatas äsja, et Pastor Maldonado kõrval sõidab järgmisel aastal debütant Jolyon Palmer, kes oli tänavu ametis tiimi testsõitjana. Senine Lotuse sõitja Romain Grosjean sõlmis lepingu sarja põneva uustulnuka Haasi tiimiga. Teise sõitja nime lubas Haas teatada nädala pärast peetaval Mehhiko etapil ning seda arvestades on ilmselt tegu Esteban Gutierreziga, kes sõitis kahel eelmisel hooajal Sauberis, tänavu oli aga Ferrari testisõitja.
Kõige reaalsem on andekatel – või siis suure rahakotiga – sõitjatel seega pääseda Manor Marussia autode rooli, sest tiimi mõlemad sõitjakohad on seni vabad. Tänavu on võistkonnas kõikidel etappidel osalenud Will Stevens, teise auto rooli on lisaks Roberto Merhile kolmel etapil pääsenud ka ameeriklane Alexander Rossi.