Saada vihje

Neljakordse meistri viimased hingetõmbed? Red Bull sai kolm nädalat armuaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Red Bulli sõitja Daniel Ricciardo.
Red Bulli sõitja Daniel Ricciardo. Foto: SCANPIX

Nädalavahetusega sai läbi Red Bulli vormel-1 võistkonna enda poolt seatud tähtaeg, leidmaks jõuallikaid, mis tiimi autosid uuel hooajal edasi viiksid. Nüüd on võistkonna omanik Dietrich Mateschitz portaali Autosport andmetel teatanud, et annab hoolealustele veel kolm nädalat armuaega.

Seega peavad tiimijuht Christian Horner ja mootorispordinõunik Helmut Marko leidma enne Abu Dhabi etappi mootoritootja, kes oleks nõus Red Bullile oma jõuallikaid jagama. «Olukord on selge – me ei saa mootoreid üheltki praegu sarjas osalevalt tootjalt, sest kõik võistkonnad kardavad, et me oleme nende tehasetiimist kiiremad. Nagu juba teame, siis vaprust ja spordimehe vaimu osta ei saa,» oli Mateschitz väljaütlemistes taas sapine.

Renault’ pakutavates jõuallikates pettunud ja sestap prantslastega ise koostöö lõpetanud Red Bull on proovinud hankida uueks hooajaks mootoreid nii Mercedeselt kui ka Ferrarilt, ent praegu sarja valitsevad sakslased keeldusid, Ferrari pakkus aga 2016. aastaks Red Bullile tänavusi jõuallikaid, mis jätaks tiimi kehvemasse seisu isegi uuel hooajal sarjaga liituvast Haasi võistkonnast. Läbirääkimistele Hondaga pani käe ette tänavu ainsana Jaapani tootja jõuallikaid kasutava McLareni võistkonna tegevjuht Ron Dennis.

Nädalavahetusel peetud Mehhiko etapi eel teatas McLareni võidusõidudirektor Eric Boullier, et tema võistkond ei ole heategevuslik organisatsioon, mis peaks aitama Red Bulli tekitatud probleemidele lahendust otsida. Horner väitis seepeale, et Honda oleks «vägagi valmis» Red Bullile mootoreid andma, vihjates sellega taas McLareni kiuslikkusele.

Nii ei jäägi Red Bullil üle suurt muud, kui Renault’ga suhted ära klaarida või siis uueks hooajaks pillid kokku pakkida. «Meil on veel paar võimalikku keerulist lahendust, samas pole ma kindel, kas meil tasub hakata neid läbi suruma,» nentis Mateschitz, keeldudes täpsustustest. Ka Horner on vihjanud, et Red Bullil on uueks hooajaks veel «võib-olla midagi muud» plaanis, kuigi Mateschitz kummutas jutud tiimi võimalikust müügist Renault’le. Autospordi andmetel ei ole Renault endiselt ametlikult Red Bulliga lepingut lõpetanud – see pidanuks kestma 2016. aasta lõpuni.

Kui avalikkuse ees on Red Bulli ja Renault’ suhete lõppemist esitletud kui Red Bulli algatust, siis Horneri sõnul on asi veidi keerukam. «See pole kunagi olnud ühesuunaline tee. Peate mõistma, milline on meie omavaheline ajalugu ja taust ning millised on praegused asjaolud. Tagantjärgi on alati lihtne targutada, kuid mõlemad osapooled on palju suud pruukinud,» märkis Horner.

Olgu otsus milline tahes, ilmselgelt läheb Red Bullil selle langetamisega kiireks, sest esimene hooajaeelne test uue autoga peab toimuma juba 22. veebruaril. Mateschitzi poolt seatud uuest tärminist jääb selle ajani täpselt kolm kuud. Küll aga on aina selgemaks saamas Red Bulli sõsartiimi Toro Rosso saatus – nemad on valmis uuel hooajal kasutama Ferrari tänavusi mootoreid.

Tagasi üles