Tulevast hooajast vormel-1 sarjaga liituva Haasi võistkonna juht Gene Haas avaldas Sky Sportsiga vesteldes arvamust, et nende auto rung on parem kui see, millega saab hakkama nende peamine koostööpartner Ferrari.
Vormel-1 enesekindel uustulnuk: meil on parem auto kui Ferraril
Haas saab Ferrarilt koostööleppe raames nii jõuallika, jõuülekande kui ka vedrustuse. Uustulnuk peab ise ehitama vaid auto runga, kuid Haasi sõnul tehakse see ebaharilikum ja seeläbi Ferrari omast parem. «Usun, et meie auto ehitus erineb Ferrari omast märkimisväärselt, sest tegeleme sellega iseseisvalt. Mitmes mõttes tuleb meie auto nende omast parem, seest kasutame rohkem… ma ei ütleks, et tipptehnoloogiat, aga meie lähenemine on Ferrariga võrreldes erinev ja arvame, et ka parem. Ferrari on konventsionaalne, nad teevad sama, mida on juba aastaid teinud.»
Mõistagi ei pruugi «parem» tähendada vormel-1 sarjas seda, et Haasi autod oleksid ka Ferraridest kiiremad. Võistkonna esimese piloodina kinnitati ametisse Romain Grosjean ning Haasi arvates läks tiimil prantslase palkamisega isegi paremini kui nad oskasid oodata. Grosjeanil oli uueks hooajaks kehtiv leping Lotusega, kuid mees otsustas selle lõpetada. Kui Grosjean poleks vabanenud, oleks Haas kaalunud ka Kevin Magnusseni ja Nico Hülkenbergi kandidatuuri.
«Rääkisime paljude sõitjatega ja nii mõnigi tahtis meie tegemisi lähemalt näha, sest need pakkusid neile huvi. Tegime mõne pakkumise, mis tagasi lükati, ning minu meelest on see igati normaalne, sest kes ikka sooviks esimesi samme tegeva meeskonnaga liituda? Romain oli aga tahtmist täis. Muidugi teeb ta riskantse sammu, aga arvan, et üllatame päris paljusid inimesi,» lausus Haas.
Võistkonna teiseks sõitjaks nimetati Mehhikos aga oodatult hoopis Esteban Gutierrez. «Ma ei ole varjanud, et teiseks sõitjaks pidigi saama Ferrari testisõitja, sest meie leping Ferrariga näeb ette koostööd nende sõitjatega. Neil on kogemusi Ferrari runga ja simulaatoritega, mis on meile kahtlemata vajalikud. Ferraril on mitu head testisõitjat,» sõnas Haas.
2016. aasta vormelihooaeg algab 20. märtsil Austraalias Melbourne’is, kokku on kavas rekordilised 21 etappi. Esimene hooajaeelne test, kus uusi autosid esmakordselt rajal näeb, toimub 1.-4. märtsil Kataloonia ringrajal.