Saada vihje

Ülemuste tüli lasi vormel-1 sarjas pikaajalise sponsorsuhte põhja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
TAG Heueri logo püsis aastakümneid McLareni autodel, kuid tänavu tõmmati koostööle lõpuks pidurit.
TAG Heueri logo püsis aastakümneid McLareni autodel, kuid tänavu tõmmati koostööle lõpuks pidurit. Foto: SCANPIX

McLareni vormelitiimi juht Ron Dennis tunnistas, et võistkonna kauaaegse toetaja TAG Heueri lahkumine on tema ja kellafirma tegevjuhi Jean-Claude Biveri tüli tulemus.

TAG Heueri ja McLareni koostöö kestis tervelt 30 aastat ning tegemist oli vormel-1 sarja ühe pikaajalisema partnerlusega. Vormelisarjaga tihedalt seotud TAG Heuer leidis kiirelt uue partneri Red Bulli võistkonnas ning järgmisel hooajal kannavad «punaseid pulle» edasi viivad Renault’ mootorid ametlikult just nimeka kellafirma kaubamärki. «See võistkond on noor, dünaamiline ja sihikindel,» lausus Biver koostööteadet avalikustades.

Dennis tunnistas aga portaalile Autosport, et «lahkumineku» põhjuseks oli tema otsus endale kindlaks jääda. «Meie koostöö TAG Heueriga oli pikaajaline ning olime omavahelises suhtes võrdsed partnerid. Firma algusaastail kontrollisin just mina nende müügi- ja turundusstrateegiat ning olin aktsiate omanik. Firma arenes, vahetas korduvalt omanikku. Ütleme nii, et meie suhe muutus aina pingelisemaks ning praeguse tegevjuhi ja minu nägemused asjadest läksid lõpuks täielikult lahku,» sõnas Dennis.

«Ma ei jaganud tema arvamust sponsorlussuhte arengu osas. Mulle näis, et see pole meie kaubamärgile enam kasulik. Tipphetk saabus Monte Carlos ja sestpeale oli koostööl sisuliselt lõpp,» sõnas Dennis, täpsustamata siiski, milline must kass tema ja Biveri vahelt Monacos läbi jooksis.

Kuigi McLaren on lisaks TAG Heuerile jäänud viimase paari aasta jooksul ilma ka seniste suursponsorite Vodafone’i ja Hugo Bossi toetusest, kinnitas Dennis, et tulemuste poolest stardirivi lõppu langenud võistkonna seis on hea. Pärast TAG Heueriga koostöö lõpetamist sõlmiti sponsorleping luksuskaupu tootva LVMH Groupiga, mis moodustus 1987. aastal Louis Vuittoni moemaja ja alkoholitootja Moët Hennessy koostöö tulemusena. «Nad on meie jaoks kordades väärtuslikumad kui TAG Heuer,» kommenteeris Dennis uut partnerlust napisõnaliselt.

«Tegevjuhina on mul ülevaade kõigist sissetulekuallikatest ja minu asi on ennustada, kuhu me teel oleme,» lisas Dennis. «Ei pea olema Einstein, et mõista, kui keeruline on vormel-1 sarjas ja üldse spordimaailmas rahaliselt hakkama saada. Kõige hullemal juhul võid sattuda olukorda, kus viskad parima kaardi käest ja kõik väljub kontrolli alt. Praegused läbirääkimised tekitavad minus optimismi. Kas ma saan öösel rahulikult magada? Muidugi. Oleme rahaliselt väga kindlas seisus. Meie ettevõtte väärtus on kõvasti üle miljardi naela. Kõik meie ärid on kasumlikud,» kiitis Dennis. «Meil on tugev organisatsioon ja seda tugevust tuleb kasutada, et üldplaanis õigeid otsuseid teha.»

Tänavuseks hooajaks endale Honda mootorid hankinud McLaren maadles terve hooaja jooksul jõuallikatest tulenevate probleemidega ning lõpetas tiimide arvestuses üheksandana, eespool vaid sarja autsaiderist Marussiast. Sõitjate arvestuses 16. koha saanud Jenson Button jõudis punktikohale neljal ja hooaja üldtabelis kohe tema järel lõpetanud Fernando Alonso kahel korral, aasta parimaks tulemuseks jäi Alonso viies koht Ungari etapil. Täishooaja kaasa teinud sõitjatest edestasid Button ja Alonso vaid Marussia mehi ning Sauberi sõitjat Marcus Ericssoni.

Tagasi üles