Mercedese vormel-1 võistkond andis kohtusse inseneri Benjamin Hoyle’i, süüdistades teda salajase informatsiooni ja andmete varastamises. Hoyle oleks nende teada pidanud uuel aastal liituma Ferrari tiimiga ja kaasa võtma Mercedesest salaja hangitud teabe.
Vormel-1 tipptiimide vahel puhkes spiooniskandaal, asja arutab kohus
Autosport kirjutab, et nende valduses on ülemkohtu dokumendid, kus Mercedes märgib, et Hoyle plaanib pärast lepingu lõppu ühineda Ferrariga. Hoyle töötas alates 2012. aasta detsembrist Mercedese allüksuses nimega High Performance Powertrains, olles üks neljast insenerist, kes juhtis Mercedes AMG vormel-1 inseneriosakonna tegevust.
Tänavu aprillis liigutas Mercedes aga Hoyle’i oma DTMi (Saksamaa turismiautode sarja) töörühma, sest HPP soovis kaitsta oma intellektuaalset omandit. Hoyle’ile anti kasutada uus puhas sülearvuti, värske meiliaadress ja süsteemi ligipääsuparoolid, samuti keelas HPP talle Mercedese tehases ligipääsu teatud osakondadesse.
Osav häkker ja jälgede varjaja
Süüdistuse kohaselt omastas Hoyle sellegipoolest järgnenud viie kuu jooksul erinevatel viisidel Mercedesele kuulunud dokumente ja andmeid. «Härra Hoyle ja võimalik, et ka Ferrari said seadusevastase eelise,» märkis Mercedes kohtudokumentides. Tiimi väitel otsis ja salvestas Hoyle Mercedese serveritest erinevat informatsiooni, muuhulgas näiteks tänavuse Ungari etapi kohta koostatud raporti ning failid, kus olid detailselt kirjas tänavuste Mercedese autode mootorite tööparameetrid alates hooaja algusest ja lõpetades septembriga. Samuti hankis Hoyle serveritest koodi, mille abil avada krüptitud algfaile andmetega.
Hoyle salvestas info oma mobiiltelefoni, mikromälukaartidele, tahvelarvutisse ja välisele kõvakettale. Lisaks laadis ta osa infost üles ühele veebilehele ning astus samme enda tegevuse varjamiseks – kustutas faile, kasutas ketta fragmenteerimiseks mõeldud programme ja kopeeris välisele kõvakettale hulgaliselt ebaolulisi faile, et seda «täita» ning seeläbi kustutatud materjali lõplikult ketta mälust kaotada.
Ferrari: meieni pole midagi jõudnud
Autospordi andmetel olid Ferrari ja Hoyle’i vahelised läbirääkimised tegelikult siiski väga varases ja mitteametlikus järgus ning osapooled ei olnud veel eellepingutki sõlminud. Ferrarile tuli sestap Mercedese väide võimaliku edu saamisest suure üllatusena. Väljaande küsimusele, kas Ferrari kaalub praeguses seisus Hoyle’i palkamist, vastas tiimi esindaja: «Ferrari soovib rõhutada, et Benjamin Hoyle ei ole kunagi olnud meie ettevõttega lepinguliselt seotud, nii et lähemas tulevikus ei liitu ta meiega kindasti.»
HPP nõuab Hoyle’ilt lisaks dokumentide tagastamisele ka kõigi uurimis- ja jälitustööga seotud kulude tasumist, lisaks kompensatsiooni ja kohtukulude kinnimaksmist. Samuti esitati kohtule palve keelata Hoyle’il järgmise aasta jooksul ükskõik millises vormel-1 võistkonnas tööle asuda.