Jaanuari lõpus peetakse USAs Aspenis esktreemspordi kõige mainekam talvine võistlus: medaleid hakatakse jagatama X-mängudel. Tänavu on võistluse vastu suur huvi ka eestlastel, kuna esimest korda on sinna saanud kutse ka Eesti vigursuusataja Kelly Sildaru. Seekord katsetakse ka tehnilist uuendust, mille abil üritatakse kõike toimuvat pealtvaatajatele arusaadavamaks teha. Samas leiab osa alaga kokku puutuvaid inimesi, et liigne keskendumine tehnikale võib panna tõsise põntsu loomingulisusele.
Tellijale
Kas vinge tehniline uuendus viib X-mängud massidesse või tapab need?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka Kelly Sildaru treenerist isa Tõnis Sildaru usub, et sel uuendusel on nii häid kui ka halbu külgi. «Ühtpidi on see loomulikult äge. Televaataja jaoks tehakse asi lihtsamaks ja saadakse parem ülevaade,» põhjendas ta, kuid lisas: «Loomingulisuse pool on vigursuusatamise alustala. Reilide osas on võimalik teha väga erinevaid kombinatsioone ja neid on raske arvudes mõõta. Publikule võib olla raske selgeks teha, miks võitis üks sportlane, kui hoopis teine hüppas kõrgemale ja kaugemale.»