Nimekas vormeliajakiri F1Racing selgitab oma värskes numbris üksikasjalikult, miks Renault otsustas tänavusel hooajal naasta vormel-1 sarja omanimelise tiimiga ja osta ära Lotuse võistkonna.
Mainekas ajakiri: Räikköneni palk ajas vormel-1 meeskonna pankrotti
Prantslased lõpetasid tehasetiimina sarjas osalemise 2008. aastal, kuid on uuest hooajast alates taas rivis. Vahepealsetel aastatel torkas Lotuse tegemistes aga ajakirja sõnul silma kogenematus, sest tiimi omanik Gerard Lopez ei osanud ette näha kõiki üllatusi, mis võivad sarjas aset leida.
Ajakirja väitel meelitati vahepeal vormel-1 sarjast lahkunud Räikkönen tagasi suhteliselt madala ehk 5,8 miljoni naela (umbes 7,55 miljoni euro) suuruse põhipalga eest. Küll aga lubati soomlasele iga MM-sarjas saadud punkti eest 36 000 naela (umbes 47 000 eurot).
Kui Lopez uskus ilmselt, et on teinud Räikköneni mänedžeride David ja Steve Robertsoniga hea tehingu, siis tegelikkuses osutus Lotuse auto «liiga heaks». Räikkönen suutis 2012. aastal jõuda koguni seitsmel korral poodiumile ning võitis hooaja lõpus Abu Dhabi etapi, saades hooaja kokkuvõttes 207 punktiga kõrge kolmanda koha.
Järgmisel aastal võidutses soomlane aga hooaja avaetapil Austraalias ning lisas sellele veel seitse poodiumikohta, olles aasta kokkuvõttes 183 punktiga viies. Seejuures jäi tal seljavigastuse tõttu hooaja kahel viimasel etapil osalemata ning kolmandast kohast lahutas soomlast viimaks vaid 16 punkti.
Kokku noppis Räikkönen seega kahe Lotuses oldud hooaja jooksul 390 punkti ning oli sellega ära teeninud kopsaka, üle 18 miljoni euro ulatuva boonussumma. Seda raha polnud Lotusel kuskilt võtta ning sealtpeale hakkas tiimi võlakoorem kasvama. Kui Renault poleks viimasel hetkel võistkonda ära ostnud ning tasunud võlausaldajatele ja maksuametnikele suuri summasid, oleks Lotust ees oodanud kindel pankrot.