Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Tänaku nelja päeva pikkune rehvitest Monte Carlos lõppes edukalt

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Monte Carlo ralli lõppes Ott Tänakule seitsmenda kohaga, võitis Sebastien Ogier. | FOTO: Timo Anis

Lõpptulemusi vaadates oli Ott Tänaku jaoks tänavuse rallihooaja avaetapp Monte Carlos edukas. Seitsmendast kohast paremat pole eestlane suutnud neil teedel kahel varasemal korral saavutada ning hooaja alustamine punktikohaga pole mõistagi paha.

Teisalt aga kujunes avaetapp Tänakule nelja päeva pikkuseks rehvitestiks ja võitluseks eeskätt iseendaga. Juba enne rallit võis varasemate aastate põhjal eeldada, et DMACKi firma toodangust ei ole asfaldil teiste tiimide kasutatavatele Michelinidele ja Pirellidele vastast – seda eriti Monte Carlo teedel, kus salakaval jää võib varitseda iga kurvi taga ning eespool startinud autod on enamasti teele kandnud ohtralt muda. Tänaku kommentaarid rehvide kohta jäid mõistagi vaoshoituks, kuid samas andis ta katsete järel ralliraadiole alatasa viisakalt mõista, et nende rehvidega pole võimalik kiiremini sõita.

«Teadsime algusest peale, et peame palju uute rehvide kohta õppima. Võib-olla proovisin olukorda kompenseerida sellega, et sõitsin vahepeal üle oma võimete. Nüüd on meil aga rohkelt kasulikku infot ja enne Saksamaad on vaja palju tööd teha,» lausus Tänak pärast ralli lõppu sarja kodulehele, viidates augustis toimuvale järgmisele asfaldietapile.

Juba kuuendat aastat MM-sarjas osalev, ent tänavu esimest korda oma tiimiga WRC-klassis üles antud Hiina rehvitootja DMACK oli debüütrallil saadud punktide üle mõistagi üliõnnelik. «Oleme teinud oma uue asfaldirehviga suure sammu edasi ja nii hea tulemus annab meile indu juurde. Kogusime sellelt raskelt rallilt kõvasti andmeid ja nüüd saame ülejäänud hooajaks tehtava arendustööga jätkata,» sõnas pressiteates DMACKi tegevjuht Dick McCormack.

FOTO: Timo Anis

Esmase eesmärgi täitmine ehk lõpuni sõitmine on muidugi positiivne, ent samas kaotas Tänak ligi 380 km pikkusel rallil võitjale Sebastien Ogierile iga kilomeetri kohta keskmiselt 1,85 sekundiga. Seitsmendana lõpetades jäi ta Ogierist maha 11 minuti ja 39,9 sekundiga. Finišisse jõudiski vaid kaheksa WRC-autot ja kui mitte arvestada avapäeva katkestamise järel superralli süsteemis sõitnud Hayden Paddonit, oli Tänak ülejäänud seitsmest viimane.

Selge sõiduvea tõttu läks eestlasel seejuures aega kaduma vaid kuuendal katsel, kus pealtvaatajad Fordi pärast üle katuse käimist tagasi rajale aitasid. «Tegin peaaegu täiusliku ralli ja sõitsime piiri peal ainult seal, kus tingimused meile sobisid,» nentis Tänak. «Nautisin seda rallit, areneme ja seitsmes koht ei ole hooaja alustuseks kehv,» lisas ta, kiites ka kaardilugejat Raigo Mõlderit ja eesauto ekipaaži, kelle roll on Monte Carlo muutuvates oludes ülitähtis.

Karjääri 33. MM-ralli võitnud Ogieri jaoks sai põnevus otsa laupäeva viimasel katsel, kui talle ainsana konkurentsi pakkuda suutnud Kris Meeke’i Citroëni käigukast üles ütles. Nii kuulus Volkswagenile lõpuks kaksikvõit, kuid teise koha saanud Andreas Mikkelsen kaotas Ogierile juba ligi kahe minutiga. Poodiumile jõudis ka Hyundaiga sõitev Thierry Neuville. Peale rallivõidu noppis Ogier ka viimase katse võitmise eest jagatud kolm lisapunkti.

FOTO: Timo Anis

Kolmandat aastat järjest Monte Carlos löömatuks jäänud Ogier pääses seeläbi väga nimekasse seltskonda, sest sama on varem suutnud vaid Sandro Munari, Walter Röhrl, Tommi Mäkinen ja Sebastien Loeb. «See on minu jaoks hooaja tähtsaim ralli ja järjekordse võidu saamine tekitab erilise tunde – olen sellest lapsest peale unistanud,» lausus Ogier, kelle sünnilinn Gap on ralli keskus.

Harva esinevasse olukorda sattus Monte Carlos kolmandat Volkswagenit rooliv Jari-Matti Latvala. Soomlane kihutas laupäeval 11. katsel teelt välja kraavi ja lõhkus auto esivedrustuse, kuid üritas sellegipoolest kiiresti tagasi teele pääseda. Seda tehes sõitis Latvala aga pikali tema teele jäänud fotograafi ja ehkki soomlane püüdis kohtunikele selgitada, et ei näinud meest, ütlevad reeglid, et pealtvaatajale pihta saamise korral on sõitja kohustatud peatuma ja veenduma, kas kannatanuga on kõik korras.

Kuna Latvala seda ei teinud ning ka auto sisekaamera pilt ei kinnitanud tema väiteid, nagu poleks ta meest näinud, määrasid kohtunikud soomlasele 5000 euro suuruse rahatrahvi ja tingimisi karistuse – samasuguse rikkumise kordumisel peab ta ühe ralli vahele jätma.

MM-sarja järgmine etapp peetakse 12.–14. veebruaril Rootsi lumistel teedel. Mullu sai Tänak seal neljanda koha, mis osutus hooaja kokkuvõttes tema paremuselt teiseks tulemuseks.

AUTORALLI MM

Monte Carlo ralli

  1. Sebastien Ogier (Volkswagen) 3:49.53,1
  2. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +1.54,5
  3. Thierry Neuville (Hyundai) +3.17,9
  4. Mads Östberg (Ford) +4.47,7
  5. Stephane Lefebvre (Citroёn) +7.35,6
  6. Dani Sordo (Hyundai) +10.35,5
  7. Ott Tänak (Ford) +11.39,9
  8. Elfyn Evans (Ford) +18.30,8
Tagasi üles