Baltic 1000 km võidusõidul võistlevad kõrgete kohtade eest ka eestlased, lätlased ja leedulased

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Baltic 1000km Race

Baltic 1000 km võidusõidu võitja selgub 16. - 18. juunil Pärnus ning kuigi võistluseni on veel ligi pool aastat aega, on korraldajad juba väikest «luuretööd» tehes välja selgitanud, kes millise masina ja plaanidega võistlusele startimas on.

BMW fännid Eestist

Meeskond Ants Racing, kellel kogemusi BMW 325 Cup võistlustelt, Baltikumi meistrivõistlustelt ning Palanga 1000 km sõidust, on sel aastal uue väljakutse ees.

«Osalesime eelmisel aastal Palanga 1000km võidusõidul, kus kahjuks tegime paduvihmas  avarii ja kõrgeid kohti ei püüdnud, kuid see kogemus andis meile tõuke edasiseks,» rääkis meeskonna esisõitja Mikk Maaten.

Meeskond ehitab hetkel täiesti uut võistlusmasinat – BMW M3 GTR (E46) ja see saab olema üks Baltikumi kiiremaid. Masinal on 3-liitrine ja ligi 370-hobujõuline mootor. Edu korral kodusel võistlusel on plaanis osaleda ka veel kuulsal 12 tunni sõidul Brnos, mis kuulub Euroopa ülipopulaarsesse 24 Series võistlussarja. «Pärnus toimuva võistluse eesmärk on võit klassis A3 ja kõige kiirema Eesti meeskonna tiitel,» tutvustas Maaten meeskonna plaane.

Lätlased toovad rajale 500-hobujõulise diiselmootoriga BMW

«Möödunud hooaeg oli meie jaoks nö proovihooaeg ja sel aastal me juba teame, mida peame paremini tegema, et heidelda absoluutarvestuse võidu nimel,» sõnas suvel Pärnus startiv Läti võidusõitja Arturs Batraks. 

Kaks aastat tagasi tõid Arturs ja ta isa Vilnis rajale BMW võistlusmasina, mis oli küll kiire, kuid ei olnud töökindel. Tänavuseks hooajaks on mehed vead parandanud ning lisaks on masinal palju uuendusi, millest üheks suurimaks BMW M3 (E46) kerele lisatud kolmeliitrine diiseljõuallikas, kust saadakse kätte ligi 500 hobujõudu.

«Auto24 Ring on kiire ja paljude kurvidega, mis pakub võistlejatele palju möödumiskohti. Pärnu rada on kõrge kvaliteediga ning lisaks heale rajale on mõeldud ka võistlejate ja pealtvaatajate rajaäärsele heaolule,» kiitis lätlane eestlaste pingutusi.

Lätlaste meeskond on hetkel kolmanda professionaalse võidusõitja otsinguil, kes aitaks neil Baltic 1000 km võidusõidul osaleda.

«Baltikumi kõige kiiremad sõitjad on hetkel leedukad, kuid me ei ole neist palju maas. Möödunud hooajal tõestasime vihmas sõidetud Bikernieki (Riias olev ringrada) võistlusel, et suudame nendega võidu sõita küll. Pärnu võidusõiduks on meil ainult üks eesmärk ja see on hoolimata ilmast võita,» võttis Batraks eelseisva võistluse eesmärgid kokku. 

Leedulased toovad starti siluett-«Fordi»

Baltic 1000km võistluse esimesed registreerunud võistlejad on Ford Focus siluett-masina rajale toovad nimekad Leedu võidusõitjad Martynas Samsonas ja Mindaugas Varza. Leedukad, keda üldjuhul on harjutud nägema ühes autos ralliradade kiiruskatseid mõõtmas ning kes oma agressiivse sõidustiili poolest satuvad tihti Youtube´i parimatesse rallikokkuvõtetesse, plaanivad sel suvel midagi hoopis teistsugust.

«Heal rajal on alati hea võistelda. Me pole küll professionaalsed ringrajasõitjad, sest meie prioriteet on ralli, kuid samas ei saa me jätta kasutamata võimalust osaled nii heal ja konkurentsitihedal võistlusel,» sõnas Samsonas.

Kuigi võistlustingimused on teised, on mehed kindlad, et nende varasemad kogemused kuluvad marjaks ära ning hoolimata rallitaustast ei ole Pärnu võistlus neile esimeseks kestvussõiduks.

«Kui sa suudad sõita kruusal, siis suudad sõita ka asfaldil,» arvas leedukas.

Võistlusel toovad leedukad starti masina, mis näeb välja kui Ford Focus, kuid masina kere all on peidus hoopis midagi muud. Fordi 2.8-liitrisest mootorist pigistatakse välja 280 hobujõudu ja masina kaaluks on umbes 1000 kg. 

«Meie masin peaks sobima tehnilistele radadele nagu Pärnu ja loodetavasti oleme siin konkurentsivõimelised. Masin pole küll võimsate tehniliste näitajatega, kuid on see-eest kerge ja kiire. Meie masina kiirus ei tohiks tänu oma kaalule alla jääda võimsamatele masinatele, millel on rohkem võimsust, kuid samas ka rohkem kaalu,» võttis Samsonas eelseisva võistluse ootused kokku.

Tagasi üles