Head uudised: Eesti uisukrossiäss Mark Taru võistleb Soomes vigastuse kiuste

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Mark Taru.
Mark Taru. Foto: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

Homme algab Soomes Jyväskylas uisukrossisarja Red Bull Crashed Ice'i kolmas etapp. Hetkel 17. kohal paiknev Eestlane Mark Taru võtab võistlusest osa hoolimata Münchenis kukkumise tagajärjel saadud põlvevigastusest.

«Tulin just esimeselt treeningsõidult ja rada kattis umber 8 cm paksune lumekiht, lisaks oli ka kõva lumesadu. Kuna ma prille ei kasuta, siis ma ei näinud mitte midagi, aga rada tundub lõbus! Jää oli väga pehme ja võtsime rahulikult. Rada on pikk ja ei ole tehniline, aga läbi võtab küll,» kommenteeris Taru.

Vigastuse osas püüab ta hoida positiivset meelt: «Homme hommikuks peaks sadu lõppema ja siis saab juba korralikud kiired sõidud teha. Eks ole näha, kuidas põlv siis tunda annab. Praegu oli ta ilusasti kinni teibitud ning tugi ja kaitse hoidsid põlve paigal.»

Soome rada on rekordiline just pikkuse tõttu – 630 meetrit. Samuti on tegu hooaja ainsa loodusliku jääga rajaga. «Looduslik jää on uisutamiseks hea, kui väljas on väga külm,» ütles Red Bulli Crashed Ice’i spordidirektor Christian Papillon.

Raja ehitamise ajal kukkus temperatuur kohati alla 35 kraadi. Oli nii külm, et mõned nõlvale vee pihustamiseks kasutatud voolikud jäätusid ja pragunesid ning need tuli välja vahetada. Üldiselt kipuvad loodusliku jääga rajad olema mühklikumad ja suuremate jääolude varieerumisega kui täiuslikumad ja läbivalt ühtlased jääolud, mis luuakse kunstjääga radade alla ehitatud jahutussüsteemidega.

Tagasi üles