Tiitlipõua lõpust unistav Ferrari kardab konkurente (1)
Pigem kostab Ferrari leerist seisukohti, mis viitavad murelikkusele – või vähemalt teeseldud murelikkusele. «Kui peaksin endale ja kolleegidele mingit nõu andma, siis ütleksin, et olgem konkurentide suhtes väga ettevaatlikud,» lausus Ferrari president Sergio Marchionne jõulude ajal. «Teeme tööd ja näeme vaeva, sest me ei saa rahuneda enne, kui näeme märtsi lõpus toimuval testil, mida on teinud Mercedes. Me ei tohi end võitudest hoolimata lõdvaks lasta.»
Tiimiboss Maurizio Arrivabene viitas sellele, et Ferrari pole juba kaheksa aastat tootjate arvestuses maailmameistriks tulnud. Viimasest sõitjate tiitlist on aga möödas üheksa aastat. «Kardame tulevikku,» lausus Arrivabene. «Jah, mullu saime teise koha, aga peame endalt küsima, mida liidrid teevad – eriti nende ülevõimu arvestades. Alahinnata ei tohi ka Red Bulli ega Williamsit, samuti võib sõna sekka öelda McLaren.»
Marchionne on märkinud, et ootab lisaks neljakordsele maailmameistrile Sebastian Vettelile «fenomenaalset» aastat ka Kimi Räikkönenilt. Mullu oli soomlase Achilleuse kannaks kvalifikatsioon, mis rikkus sageli tema võimaluse sõidus kõrget kohta püüda.
Vetteli sõnul ei peitunud Mercedese edu ainuüksi hea jõuallika taga. «Neil oli ka hea auto ja nad suutsid seda edukalt arendada. Mootorist pole väga mõtet rääkida, sest teame, et see on neil hea. Küllap nad jätkavad samas vaimus,» sõnas Vettel. «Ma mõistagi ei tea, mis mujal toimub, aga seni Maranellos nähtu tundub väga paljulubav,» lisas sakslane.
Mercedes püüab omakorda soosikukoormat vähendada, kiites Ferrarit ja teisigi konkurente. Alles nädalapäevad tagasi lausus AMG jõuallikate osakonda juhtiv Andy Cowell, et nad on samuti konkurentide tegevuse pärast mures. «Kui vaatame, mida Ferrari on viimase 12 kuuga suutnud, on see märkimisväärne. Nende arendustöö on olnud väga hoogne. Kõik loodavad, et Ferrari või Honda teeb meile tuule alla. Honda on kiirelt tegutsenud ja peab avalikkuse silme all õppima, kuid nad on sihikindlad. Teame täpselt, kui tõsiselt McLaren andmetest lähtudes töötab, nii et kahtlemata teevad nad tänavu suuri-suuri edusamme,» arvas Cowell.
Mullu tootjate arvestuses kindlalt kolmandaks tulnud Williamsi tehnikadirektor Pat Symonds usub, et nemadki on uuel hooajal võitlusvõimelised. «Ausõna, olen üsna kindel, et Ferrari mootor ja teistele tiimidele jagatav Mercedese mootor on võrdsed,» sõnas Symonds, kelle tööandja kasutab just nimelt Mercedeselt ostetud jõuallikaid. «Kõik meie arvutused näitavad, et võimsuse osas on nad samal pulgal.»