Williams areneb tasa ja targu
Mullu aeglastel ringradadel tugeva alajuhitavusega hädas olnud Williams alustas talvel tööd tavapärasest varem, soovides sel hooajal Mercedesele ja Ferrarile veel valusamalt kannale astuda. Valtteri Bottas ja Felipe Massa hoidsid avatesti järel väljaütlemistes madalat profiili, kuid samas läbis Williams Barcelonas 337 ringi, jäädes sellega tahapoole vaid Mercedesest, Toro Rossost ja Sauberist.
Üli-ülipehmed rehvid toimivad hästi
Nagu eespool öeldud, pakub Pirelli tänavu võistkondadele koguni kolme erinevat pehme seguga rehvi. Üli-ülipehme («ultrasoft») segu on mõeldud peamiselt tänavaradadele nagu Monaco, Singapur või Montreal. Barcelonas on varem võistlustel sõidetud ikka vaid kõva või keskmise seguga rehvidega.
Ferrari ja Red Bull otsustasid aga uut rehvi proovida ning Vetteli võimsalt parim aeg tõestab, et see toimib hästi. «Kui aegu vaadata, siis oli Ferrari ringi peale ülipehmetel («supersoft» - toim) rehvidel sõidetud ajast 0,8 sekundit kiirem, ehkki see tundub natuke ülepaisutatud vahena,» sõnas Pirelli võidusõidudirektor Mario Isola. «Kui me rehvi mullu Abu Dhabis katsetasime, oli vahe väiksem. Tegelikult peaks erinevus jääma 0,5 ja 0,8 sekundi vahele. Enam-vähem sellist tulemust me sihtisimegi.»
Millal raugeb Toro Rosso jõud?
Kahe hooaja vahel Renault’ mootorid 2015. aasta Ferrari omade vastu vahetanud Toro Rosso tiim töötas väidetavalt viimase kahe ja poole kuu jooksul seitse päeva nädalas ja ööpäevaringselt. Algul polnud kindel seegi, kas esimesele testile üldse jõutakse. Barcelonas sõitsid Carlos Sainz Jr ja Max Verstappen ainsagi sponsorlogota musta värvi autol, mille mõned osad pärinesid veel mulluselt mudelilt.