Saada vihje

Draama F1 sarjas: Ferrari ähvardab uut reeglit boikoteerida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Sergio Marchionne.
Sergio Marchionne. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas osaleva Ferrari president Sergio Marchionne teatas, et nende meeskond ei pruugi nõus olla sarja bossi Bernie Ecclestone'i ideega muuta käesolevast hooajast kvalifikatsioonisüsteemi.

Enne hooaja algust said vormelimeeskonnad kokku ja hääletasid muudatuse poolt, mille järgi muutuks sellest aastast kvalifikatsioonisõitude süsteem. Kuigi sarja boss Ecclestone oli hiljem sunnitud tunnistama, et hooaja avavõistluseks Austraalias küll ei suudeta ajavõtusüsteemi valmis saada muudatuseks, siis 15.mail Hispaanias peetavaks hooaja viiendaks sõiduks on kõik valmis. 

Muudatus ei meeldi aga Ferrari presidendile, kes tunnistas, et nad võivad seda ettepanekut boikoteerida. «Arvan, et peame uue kvalifikatsiooniformaadi üle rohkem arutama. Peame olema ettevaatlikud, et me toimivat süsteemi ära ei lõhuks. Ma pole kindel, et Ferrari kavatseb Bernie ideesid aktsepteerida,» teatatas Marchionne.

Ecclestone'i idee järgi toimuks ajasõit jätkuvalt tunni aja jooksul ja kolmes osas, kuid muudatuste tulemusel viibivad sõitjad rohkem rajal. Peamised muudatused oleksid järgmised:

Q1 ehk 1. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 16 minutit
  • seitsme minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on 15 sõitjat

Q2 ehk 2. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 15 minutit
  • kuue minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on 8 sõitjat

Q3 ehk 3. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 14 minutit
  • viie minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on kaks sõitjat, kes selgitavad viimase 90 sekundi jooksul omavahel parima stardikoha omaniku
Tagasi üles