/nginx/o/2013/12/20/2708136t1hb7f0.jpg)
Sander Maasing, endine võistlusrattur, portaali Rattaprofid arendajaid:
Sander Maasing, endine võistlusrattur, portaali Rattaprofid arendajaid:
Nüüd, kui paljudel ratastel on elektrooniline käiguvahetus, on mootori kasutamine tehnoloogiliselt lihtne, sest käiguvahetust toetav aku võiks voolu anda ka mootorile. Kuna aga tegemist on väga pisikese akuga, siis mingit märkimisväärset kasu sealt ei tule. Mootoril on küll jõudu, et tühjasid väntasid ringi ajada, aga et ka 80 kilo kaaluvat ratturit märgatava kiirusega pikka aega edasi viia, selleks seal enam jõudu ei jätku. Aku lihtsalt ei mahuta piisavalt energia, isegi kui kasutada sadulatoru sisse mahtuvaid akusid. Seega võiks öelda, et Eesti rattasõitudel teises sajas sõitvaid mehi mootor esimese saja hulka ei aita. Pole lihtsalt võimalik panna rattale piisavalt suurt akut, mis imelikult silma ei torkaks.