Vormel-1 sarjast kaob pool sajandit püsinud traditsioon

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Rosberg ja Lewis Hamilton pritsivad Austraalias vahuveini.
Nico Rosberg ja Lewis Hamilton pritsivad Austraalias vahuveini. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja avaetapil Austraalias märkasid ilmselt vähesed, et poodiumil ei pritsitud enam šampanjat. Tõsi, esikolmik sai kätte pudelid väärt joogiga ja need lubati ka üksteise pähe tühjaks valada, kuid alates sellest hooajast on tegemist kõigest chardonnay-tüüpi vahuveiniga.

Jaanuaris lõppes firma Mumm 15 aastat kestnud leping sarjaga, mille raames maksti sarjale igal aastal 5,5 miljonit dollarit. Sarja korraldaja Bernie Ecclestone leidis aga, et see summa on liialt väike.

Mumm on seega tänavusest hoopis vormel-E ehk elektrivormelite sarja toetaja. Vormel-1 sõitjatele ulatatakse poodiumil aga Chandoni vahuveini pudelid. Šampanjapudelid ilmusid poodiumile juba 1950. aastal, kui Prantsusmaal Champagne’i piirkonnas peetud etapi järel ulatati võitjale just see kingitus. Šampanjapritsimise traditsioon algas aga alles 1966. aastal peetud Le Mansi sportautode võistlusel, kui Jo Siffertile anti kätte kogemata loksutada saanud pudel ning sellele lendas kork pealt, pritsides pealtvaatajad kihiseva joogiga üle.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles