KERS on autotootjatele lihtsalt müügikampaania?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maarja Värv
Copy
Hispania Racing Teami piloot Bruno Senna.
Hispania Racing Teami piloot Bruno Senna. Foto: SCANPIX

Vormel-1 meeskonna Hispania Racing Team (HRT) inseneri Antonio Cuquerella arvates on KERS lihtsalt autotootjate reklaamkampaania ning ei oma reaalselt kasulikku eesmärki.

KERSi tehnoloogia kohaselt kasutatakse ära pidurdamisel tekkivat kineetilist energiat ning seda prooviti esimest korda vormel-1 sarjas 2009. aastal. Tuleval hooajal peaks ilma KERSita sõitma Virgin ja HRT, kuid esiotsa tiimid suudavad selle seadme endale kindlasti paigutada, vahendab Sponest.

«Vormel-1 sarjas koos BMW-ga töötanud Cuquerella kahtleb KERSi kasutamise mõttekuses ja leiab, et suures plaanis pole sellest mingit kasu.

«See on moekas roheline tehnoloogia, mis aitab rohkem sõiduautosid müüa,» leidis Cuquerella. «See on kasutu, kuid suured autotootjad tahavad oma masinaid müüa.»

«Paljud autotootjad tahavad KERSi kasutada oma turundusosakonna ühe osana, mis õigustaks nende vormel-1 investeeringut,» lisas ta.

Samuti kommenteeris ta lühidalt HRT pealiku Colin Kollese öeldut, et 2010. aasta oli täis ebaõnnestumisi, kuna nad said kasutada vaid kogenematuid piloote.

«Tõsi, võrreldes pilootidega nagu Jarno Trulli olime halvemas seisus, kuid pole kahtlustki, et ka vormel oli aeglane,» lausus Cuquerella.

Märksõnad

Tagasi üles