Uus Citroën lubab rallimaailma tuua legendaarse B-rühma ajastu hõngu

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kris Meeke kihutamas uue Citroëniga.
Kris Meeke kihutamas uue Citroëniga. Foto: Citroen Racing/Twitter

AUTORALLI. Tänavuse autoralli WRC-sarja täishooajast loobunud ja järgmisel aastal rajale tuleva masina arendamisele keskendunud Citroën on uue masina valmis saanud ja tehtud on ka esimesed testsõidud. Ka kaheks järgnevaks hooajaks Citroëniga lepingu sõlminud Kris Meeke säras testide järel nagu kevadine päike, sest hoogu oli masinal rohkem kui küll. 36-aastane britt meenutas seepeale rallimaailmas legendaarseks ja kurikuulsaks saanud B-rühma ajastut 1980ndate keskpaigast. 

«Kohe pärast gaasi põhja vajutamist tundsin, et ma sõidan tõelise ralliautoga, hästi ehitatud masinaga,» kiitis Meeke wrc.com’i veergudel. «Olen aastate jooksul olnud seotud mitme ralliauto arendamisega. Üldiselt tuleb esimestel testidel rohkem niisama passida ja sõita saab vähe. Kuid nüüd sai kohe läbitud hulganisti kilomeetreid ja proovida erinevaid seadistusi. See oli nagu täide läinud unenägu.»

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) järgmise aasta reegleid järgides on uus Citroën C3 rallimasin võrreldes praegusega 55 mm laiem, 25 kg kergem ja rohkemate aerodünaamiliste lahendustega. Kiirust aitab aga kasvatada aktiivdiferentsiaali uuesti kasutusele võtmine ja senisest väiksemate piirangutega turbokompressor. Autocar lisab, et tuleva aasta WRC-masinad saavad olema läbi aegade kõige kiiremad.

«Kasvav võimsus ja aerodünaamika täiustamine teeb uued rallimasinad tõeliselt põnevaks,» teatas Meeke. «Pärast esimest testi üks mehaanik filmis mind ja kui ma esialgu ei saanudki päris täpselt aru, kui võimsa ralliautoga on tegemist, siis hiljem video pealt nägin oma ülisuurt naeratust. See näitas, kui väga ma kogu protsessi nautisin.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles