1986. aasta Korsika MM-rallil on traagilise päeva eel läbitud juba 600 kilomeetri jagu katseid, ent ligi pool rallit ootab veel ees. 29-aastane Toivonen ja temast kaheksa kuud vanem Cresto stardivad oma B-grupi Lancia Delta S4-l ralli 18. kiiruskatsele liidritena. 17. katsel on Toivonen kasvatanud edu lähima jälitaja ees enam kui kahele minutile, ent 58 kilomeetri pikkusele katsele eelnenud hingetõmbepausi ajal märgib ta ühele ajakirjanikule mõtlikult: «See ralli on liiga kiire ja ohtlik.»
Lancia tehasetiimis sõidab teinegi soomlane, Markku Alen, ning katse eel saavad mehed tiimi treileris kokku. «Sõida ettevaatlikult,» soovitab Alen Toivonenile. Pikka juttu mehed ei tee – Toivoneni vaevab 39-kraadine palavik, ta laseb massööridel ennast mudida ja kangeks tõmbunud lihaseid pehmendada.
Kell näitab 14.53, kui Toivonen ja Cresto stardivad 18. kiiruskatsele. Selle seitse esimest kilomeetrit kulgevad Korsika saare järskudel mäenõlvadel, eri andmetel 480 kuni isegi 560 hobujõudu arendavate mootoritega «lendavateks mürskudeks» nimetatud B-grupi autode kiirus tõuseb korduvalt üle 100 km/h.
Mis täpselt juhtub seitse kilomeetrit pärast starti asuvas vasakkurvis, ei tea tänaseni keegi. Õnnetuse kohas pole pealtvaatajaid, saati telekaameraid ega fotograafe. Eemalt on näha vaid see, kuidas sekundiga lahvatavad leegid ning puude kohale kerkib kurjakuulutavalt must suitsupilv.
Tõde jääbki saladuseks
Esimesena jõuavad õnnetuspaika järgmistena startinud Bruno Saby, Massimo Biasion ja Alen, kuid neil ja nende kaardilugejatel pole enam midagi teha. Järsaku põhjas möllab tohutul kuumusel tuli – uudsetest plastmaterjalidest, alumiiniumist ja süsinikkiust ehitatud B-grupi auto põleb nagu säraküünal. Magneesiumist veljed purunevad paukude saatel, peletades kaaslasi päästa üritavaid sõitjaid eemale. Kui leegid viimaks kustutatakse, on Lanciast alles vaid tundmatuseni moondunud toruraam. Selle põhjal õnnetuse põhjust tuvastada on lootusetu.