Nädalavahetusel toimuvale Harju Rallyle registreerus 78 võistluspaari

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Harju ralli 2015 võitja Siim Plangi
Harju ralli 2015 võitja Siim Plangi Foto: Raivo Remmelgas

Eelseisval nädalavahetusel, 27-28.mail, sõidetakse Harju- ja Järvamaa teedel Eesti autoralli ja Alexela DMACK Trophy teine etapp Neste Harju Rally. Järjekorras kolmas Harju Rally toob rajale 78 võistluspaari kaheksast riigist.

Neste Harju Rally start antakse 27. mail kell 18.00 Ülemiste Citys, kus masinad suunduvad edasi reedese võistluspäeva kolmele täiesti uuele katsele. Kahe kruusakatse järel ootab võistlejaid 1,65 km pikkune Ülemiste City publikukatse, mis on pealtvaatajatele tasuta.

Võistlejate rivi avab Egon Kaur (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellele on Harju Rally katsetel kaarti lugemas Silver Simm. Meeste esimene ühine start toimus mai keskel sõidetud Saaremaa rallisprindil, mille mehed võitsid. Kaur – Simm järel stardivad hooaja esimesele kodusele kruusarallile EAL Eesti autoralli meistrivõistluse absoluutarvestuse ja klassi N4 liidrid Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX). Kolmandana asuvad Harju- ja Järvamaa teid mõõtma Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X).

Esimesed tänavused Neste Harju Rally välisvõistlejad saavad rajale numbri all 6, kui avapäeva katsetele on startimas Eesti rallifännidele tuttav Saku Vierimaa (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellele kaarti lugemas Mika Rajasalo.

Neste Harju Rally esimese kaheveolise masinaga saavad rajale numbri all 14 startivad EMV4 2WD 2000 klassi võistlejad Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), kelle järel saavad rajale EMV4 klassi möödunud aastased hõbeda mehed  David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3).

Esiveoliste klassi Alexela DMACK Trophy meistrivõistluste arvestuses on hooaja esimesele kruusarallile registreerunud kogu paremik, kelle stardinumbrid algavad alates numbrist 200.

Sarmas hooaja avaralli võitnud Gustav Kruudale – Ken Järveojale, soovivad lisaks kodustele konkurentidele, kelleks on Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk, Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter, Oliver Ojaperv - Jarno Talve, Ken Torn - Riivo Mesila,  Kevin Kuusik - Christen Laos, Roland Poom - Marti Halling, Kenneth Sepp -Tanel Kasesalu, pakkuda konkurentsi ka kaks välis võistluspaari. Numbri all 200 saavad rajale britid William Butler – Ross Whittock ja numbri all 202 soomlased Taisko Lario – Seppo Tuominen. Kui Niinemäe ja Lario võistlevad Peugeot 208 R2 masinal, siis kõik teised eelpoolnimetatud Alexela DMACK Trophy arvestuse võistlejad stardivad Ford Fiesta R2 masinatel.

Rahvusliku E-rühma kolmes erinevas klassis on võistlusele startimas 39 võistluspaari, nende hulgas ka klasside möödunud aastased meistrid EMV5 (E9) Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic),  EMV6 (E11) Mario Jürimäe  - Rauno Rohtmets (BMW M3) ja EMV7 (E12) klassis Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII).

Hooaja esimese meistrivõistluste stardi teevad veoauto klassi EMV8 (E13) võistlejad.

Harju- ja Järvamaa kruusateedele stardib kokku kaheksa Gaz masinal sõitvat võistluspaari, teiste hulgas ka 2015. aasta meistrid Rainer Tuberik - Tauri Taevas (GAZ 51).

Eesti meistrivõistluste teine etapp Neste Harju Rally sõidetakse Albu, Anija, Jõelähtme, Kose, Kuusalu, Paide, Raasiku ja Rae valdade teedel. Ralli võistluskeskus, hooldusala, stardi-ja finišipoodium asuvad Ülemiste Citys.

Kokku sõidetakse kahe võistluspäeva jooksul 12 kiiruskatset, kogupikkusega 108,43 km. Ralli punktikatse on  20,95 km pikkune SS10 Futura.

Tagasi üles