Uskumatu: Eesti rattur võib olümpiapiletist ilma jääda Prantsusmaa kütusekriisi tõttu (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Liisi Rist.
Liisi Rist. Foto: Eesti Jalgratturite Liit

Veel loetud päevad võistleb Eesti naisjalgrattur Liisi Rist, kel ainukesena on võimalik jõuda Rio olümpiamängudele, Prantsusmaa ja Belga võistlustel, et tõusta maailma edetabeli 132. kohalt vähemalt saja parima sekka. Olümpianormi täitmise viimane nädal on olnud takistusterohke, kuid reaalne võimalus Riosse pääseda, on siiski veel olemas.

Naisjalgratturite maanteesõidu reitingutabel lüüakse lukku loetud päevade pärast, 31. mail. Praegu 58 punktiga maailma edetabelis 132. kohal oleval Ristil on võimalik lunastada olümpiapilet, tõustes 100 parima naisjalgratturi sekka. Ees on kolm kõrgema kategooria võistlust Prantsusmaal ja Belgias, kus punkte jagatakse esimesele kaheksateistkümnele.

Risti ootavad ees 27. mail  Prantsusmaal UCI 1.1 kategooria võistlus La Classique Morbihan, kus sõidu pikkuseks on 102 km, ning 28. mail on samas piirkonnas teine UCI 1.1 kategooriaga võidusõit Grand Prix de Plumelec, kus sõidu pikkuseks 108 km. 29. mail toimub Belgias UCI 1.1 kategooriaga Gooik - Geraandsbergen - Gooik, kus sõidetakse võidu 136 kilomeetrit.

«Kui Liisi kasvõi ühel päeval sõidaks viie hulka või oleks stabiilselt iga päev kümne piirimail, oleks tõenäoliselt olümpianorm täidetud,» hindas Eesti naistekoondise treener Siim-Erik Alamaa.

Alamaa tõi aga esile, et olümpianormi täitmiseks pole tarvis vaid head võistlusvormi ja õnne rajal, sest Risti olümpiapilet oleks jäänud nädala alguses sõna otseses mõttes hoopis Poola maanteele toppama, kui meeskonna bussil purunes ootamatult käigukast. «Kuigi Rist reisis võistluspaika lennukiga, siis kogu varustus oli bussis,» sõnas Alamaa, ning lisas, et kui ratta ja muu vajaliku oleks saanud ehk Prantsusmaalt vajadusel laenata, siis rahvusvahelistel võistlustel ei lubata starti naiskondi, mille koosseisus on vähem kui neli tüdrukut – seega poleks Ristil uue varustuse laenamisest piisanud, sest ka ülejäänud sõitjad viibisid Poolas.

Poola teedelt pääseti kiiresti Prantsusmaa suunas teele tänu rahvusvahelise autorendiettevõtte AVISe Eesti meeskonnale, kes korraldasid Eestist kiiresti Poola AVISe kontorisse Varsavisse kaks vajaliku suuruse ja varustusega sõidukit, mis võimaldasid mõnede telefonikõnede ja paari tunni pärast juba naistekoondisel edasi sõita.

«Naistekoondise nimel tänan AVIS Eesti meeskonda, et nad niivõrd kiiresti meile uued sõidukid korraldasid, seda enam, et meie Poolas katki läinud sõiduk ei puudutanud kuidagi neid,» tänas Alamaa.

Naistekoondise treener tõi esile, et lisaks sõidukivahetusele tuleb koondisel veel üle elada ka Prantsusmaa ametiühingute streigi tõttu tekkinud kütusekriis. «Kuna kohalike kütusetehaste töö on peatunud, siis on tekkinud kaos ja tõeline kütuse defitsiit. Ligikaudu 90% tanklatest olid või on siiani suletud,» selgitas Alamaa. Ta lisas, et ka naistekoondise sõidukite olukord oli hetkeks väga kriitiline ja pärast mitmeid luhtunud katseid tuli jääda ühte Shelli tanklasse kütust ootama.

Eestlaste jaoks lahenes olukord siis tänu kohalikule politseipatrullile, kellel lubati kümmekond liitrit tankida ja tänu kellele õnnestus ka neil pisut kütust osta. «Loodame, et kütusedefitsiit lõppeb, sest vastasel juhul võib meil Belgiasse jõudmine muutuda väga problemaatiliseks, kuid oleks halenaljakas, kui olümpianorm täitmine jääks sellise mure tõttu täitmata,» rõhutas Alamaa. 

Märksõnad

Tagasi üles