The Guardiani väitel ajas Heinekeni uus 150 miljonit eurot väärt ja viis aastat kestev sponsorleping vormel-1 sarjaga tagajalgadele Euroopa alkoholivastased organisatsioonid, kes nõuavad alkoholitootjate ja spordiürituste vaheliste sponsorlepingute keelustamist.
Terviseorganisatsioonid nõuavad alkoholitootjate keelustamist spordis
Eurocare, kuhu kuuluvad mitmed tervise- ning mittetulundusorganisatsioonid, nõudis teisipäeval Euroopa Komisjonilt ja Euroopa Liidu liikmesriikidelt karmimaid regulatsioone, et keelustada alkoholitootjate sponsorlepingud spordiüritustega. Prantsusmaa, kus ei toimu vormel-1 etappe, on praeguseks juba alkoholitootjate ja spordiürituste vahelised sponsorlepingud keelustanud.
«Vormel-1 võiks küsida endalt, kas nad tahavad olla spordiüritus või alkoholibrändi reklaam,» ütles Eurocare’i peasekretär Mariann Skar. «Kui sport ja alkoholitootjad tahavad olla vastutustundlikud tööstused, siis peaksid nad peatama selle lepingu ning hoiduma vormel-1 sarja sponsoreerimisest.»
Eurocare saatis kirja vormel-1 presidendile Jean Todtile, kellelt nõuti, et vormel-1 loobuks alkoholitootjate sponsorlepingutest. Samuti meenutati kirjas 2008. aastat, kui keelustati tubakatootjate sponsorlepingud vormel-1 meeskondadega ning soovitati F1 presidendil käituda alkoholitootjatega sarnaselt.
Eurocare’i eelmise aasta raport analüüsis 2014. aasta Monaco GP etappi. Hooaja ühel vaadatuimal etapil mõjutati televaatajaid alkoholibrändi poolt ligi 11 korda minutis. Ferrari, Williams, McLaren ja Force India on meeskonnad, kellel kõigil on sponsorleping alkoholitootjatega. Samuti on vormel-1 ametlik sponsor alkoholibränd Johnnie Walker.
Heinekeni esindajad ütlesid, et sponsorleping vormel-1 sarjaga edendab õlletootja «Kui sõidad, ära joo» kampaaniat.