Kõik sai alguse sellest, kui 37-aastane britt Justin Boyd Wilson, kes sõitis IndyCari sarjas Honda vormeliga, eelmise aasta 23. augustil traagilisse õnnetusse sattus. Kunagine F-1 piloot suri saadud vigastustesse järgmisel päeval.
Nimelt sõideti USAs Pocono ringrajal toimunud võidusõidul viimaseid ringe, kui liidrikohal figureerinud ameeriklane Sage Karam kihutas vastu seina ning õnnetul kombel lendas tükk tema masinast vastu Wilsoni pead, kes kaotas teadvuse ja tuiskas omakorda rajapiirdesse.
Õnnetusjuhtumile reageeris aga omapoolse kontseptsiooniga Mercedese tiim, kes pakkus kokpiti kaitselahendusena välja ’’Halo’’, kuid mille arendamise võttis hiljem enda õlule hoopis Ferrari meeskond. Seni on nemad ka ainsad, kes on võtnud vaevaks titaanist ehitatud kaldus turvakaart reaalselt testida.