Suur madin vormel-1 turvavidina ümber

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ferrari piloot Sebastian Vettel ei tunne end Haloga vormelis kõige mugavamalt.
Ferrari piloot Sebastian Vettel ei tunne end Haloga vormelis kõige mugavamalt. Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) soovib võtta 2017. aasta hooajast alates kasutusele Halo-nimelise seadeldise, mille otstarve on vormelipilootide võimalike peavigastuste vältimine. Paraku pole Ferrari välja töötatud turvalahendus kõigi vormel-1 meeskondade jaoks just meelepäraseim valik, kuigi lõppsõna jääb igal juhul FIA-le.

Kõik sai alguse sellest, kui 37-aastane britt Justin Boyd Wilson, kes sõitis IndyCari sarjas Honda vormeliga, eelmise aasta 23. augustil traagilisse õnnetusse sattus. Kunagine F-1 piloot suri saadud vigastustesse järgmisel päeval.

Nimelt sõideti USAs Pocono ringrajal toimunud võidusõidul viimaseid ringe, kui liidrikohal figureerinud ameeriklane Sage Karam kihutas vastu seina ning õnnetul kombel lendas tükk tema masinast vastu Wilsoni pead, kes kaotas teadvuse ja tuiskas omakorda rajapiirdesse.

Õnnetusjuhtumile reageeris aga omapoolse kontseptsiooniga Mercedese tiim, kes pakkus kokpiti kaitselahendusena välja ’’Halo’’, kuid mille arendamise võttis hiljem enda õlule hoopis Ferrari meeskond. Seni on nemad ka ainsad, kes on võtnud vaevaks titaanist ehitatud kaldus turvakaart reaalselt testida.

Tagasi üles