Laitses pääsevad rajale Euroopa tipud ja enam kui 20 000 hobujõudu

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fredrik Myhre.
Fredrik Myhre. Foto: Drift Allstars

Sel nädalavahetusel läheb Laitse Rallypargis vaatemänguliseks ja adrenaliinirohkeks driftisõiduks, sest seni Drift Allstars Optibet Estonian GP-le seni registreerunud autodel on kokku üle 20 000 hobujõu. Seda on rohkem kui ühes keskpärases ostukeskuse autoparklas!

Eesolev suur driftivõistlus paneb vere keema igal autospordifännil, sest stardis on palju võimsaid autosid, mida näeb sellises koosseisus Eestis vaid kord aastas. Tegemist on Euroopa driftimise koorekihiga, kellele tuleb Eesti oma sõitjatel vastu saada. Kaarte segavad ka külalised Austraaliast.

Millega väliskülalised sõidavad? Ilmselgelt ei tule nad siia meie kohalikke driftijaid mütsiga lööma, vaid võimsusega lämmatama. Kõige võimsamate sekka paigutub Ukraina driftimeistri Dmitriy Illyuki Nissan S14, mille 5,6 liitrisel V8 mootoril on võimsust lausa üle 1000 hobujõu! Jõu raskekaallaste sekka asetub ka norralase Fredrik Myhre Toyota Supra, millel üle 1000 hobujõu, ning samaväärne on Leedust pärit Andrius Vasiliauskase BMW.

Võimsuselt alla ei jää ka paljud teised konkurendid. Näiteks Läti tippdriftija Janis Eglite BMW-l on võimsust üle 800 hobujõu, umbes samapalju jõudu on Soome võistleja Dennis Haggblömi Honda S2000-l ning alla ei jää ka Küproselt pärit Enver Haskasapi Nissan 350Z.

Iirlased on siia saatnud lausa raskekahuriväe, sest üksikute võimsate autode asemel on neid rohkem! Iirlase Nigel Colferi Nissan S13-l on enam kui 700 hobujõudu, aga valitseval Euroopa meistril ja kõige tituleeritumal Iiri driftijal James Deane’i Nissan S14-l on ligikaudu 800 hobujõudu.

Kes kellele ära teeb? Kas ainult võimsus maksab? Üheks ekstreemsemaks driftirajaks nimetatud Laitse Rallypark ei ole amatööridele, vaid kogemuse ja sõiduoskused saavad siin maksma panna need, kel asi käpas. Ajalugu näitab, et ka kogenud võistlejaile võivad rajal olev hüpekas ja betoonsein saada saatuslikuks ning siis on võidulootused kustunud esimese sõiduvääratusega. Võidab see, kel on vääramatu käsi, raudsed närvid ning ka pisut õnne tagataskus!

Ajakava:

reede, 29. juuli

  • 12.00 väravad avatud pealtvaatajaile, vabatreening
  • 18.30 kvalifikatsioon
  • 20.30 kvalifikatsiooni tulemused

laupäev, 30. juuli

  • 10.00 väravad avatud pealtvaatajaile, top 32 trenn (ainult paarissõidud)
  • 13.00 sõitjate tutvustamise paraad
  • 13.30 top 32 tandemsõidud
  • 18.00 võitjate autasustamine
Dmitry Illyuk.
Dmitry Illyuk. Foto: Drift Allstars
Enver Haskasap.
Enver Haskasap. Foto: Drift Allstars
Dennis Hagblöm.
Dennis Hagblöm. Foto: Drift Allstars
Janis Eglite.
Janis Eglite. Foto: Drift Allstars
Nigel Colfer.
Nigel Colfer. Foto: Drift Allstars
James Deane. FOTOD: 
James Deane. FOTOD: Foto: Drift Allstars
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles