Eestlased kaasatud suurde mängu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Silver Tabo
Copy
Risto Usin.
Risto Usin. Foto: www.argon18bike.com

Kui usutavaks peate tõika, et eestlasel on võimalus panustada nii nõu kui ka jõuga maailma parima maanteeratturi edusse? Või koguni mitmel maarjamaalasel korraga? Igal juhul ei kuulu see väide utoopia valdkonda, sest augusti alguses liitus maailma maanteeratturite edetabelit (14. augusti seisuga – toim) juhtiv slovakk Peter Sagan Saksa jalgrattaklubiga Bora-Argon 18 (BOA), kus töötavad mehaanikutena eestlased Gerd Kodanik ja Risto Usin. «Jah, praegusel hetkel oleme meie ainukesed, aga eks tuleb loota, et Maarjamaalt on meile järelpõlve tulemas,» kinnitab imepärast fakti ka Usin.

Kui usutavaks peate tõika, et eestlasel on võimalus panustada nii nõu kui ka jõuga maailma parima maanteeratturi edusse? Või koguni mitmel maarjamaalasel korraga? Igal juhul ei kuulu see väide utoopia valdkonda, sest augusti alguses liitus maailma maanteeratturite edetabelit (14. augusti seisuga – toim) juhtiv slovakk Peter Sagan  Saksa jalgrattaklubiga Bora-Argon 18 (BOA), kus töötavad mehaanikutena eestlased Gerd Kodanik ja Risto Usin. «Jah, praegusel hetkel oleme meie ainukesed, aga eks tuleb loota, et maarjamaalt on meile järelpõlve tulemas,» kinnitab imepärast fakti ka Usin.

Kogemusi küllaga

Kui igapäevase leiva teenivad Tartust pärit Usin ja Kodanik lauale vastavalt lennukipiloodi ja talunikuna töötades, siis rattamaailmas pole nad sugugi algajad. Neist esimene, 32-aastane Risto Usin, tegeles ratturikarjääriga ligi 13 aastat, sõites seejuures viimased paar hooaega Prantsusmaal erinevates amatöörklubides. Ent saadud koormus tekitas probleeme põlvedega, mistõttu otsustas ta 2005. aastal sadulast maha ronida. Samas jäi alles kirg rataste vastu ning Usin leidis enda jaoks mehaanikuameti. Mis kuulub aga jalgrattamehaaniku töökohustuste hulka? «Ei saaks nimetada mingisuguseid täpseid ülesandeid. Töö profiklubi mehaanikuna on vägagi laiahaardeline,» nentis ta ning rääkis veidi lahti, milles need «seinast seina» tööülesanded seisnevad. «Alates rekkaga sõitmisest kuni ratturite psühholoogilise toetamiseni välja... sinna sisse mahub lisaks kõik ratastesse puutuv!»

Tagasi üles