Audi siseneb esmakordselt tehasetiimiga vormelimaailma (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Vormel-e sarjas võistlevast Abti võistkonnast saab ametlikult Audi tehasetiim.
Vormel-e sarjas võistlevast Abti võistkonnast saab ametlikult Audi tehasetiim. Foto: SCANPIX

Audi andis teada, et osaleb alates hooajast 2017-18 tehasetiimiga vormel-E ehk elektrivormelite sarjas. Tegu on esimese korraga firma ajaloos, kui mõnes vormelisarjas tehasevõistkonnaga kaasa tehakse.

Algaval hooajal toetab Audi sarjas osalevat Abti võistkonda senisest suuremas mahus rahalise ja tehnilise abiga, järgmiseks hooajaks asutakse aga koos Abti partneri Schäffleriga tööle uue elektrilise jõuallika väljatöötamise suunas. Viimastel aastatel pidevalt vormel-1 sarjaga seostatud Audi osaleb praegu tehasetasandil Saksamaa turismiautode sarjas DTM ja sportautode kestvussõitude MM-sarjas. Alates 2000. aastast on Le Mansi 24 tunni sõit võidetud 14 korda just Audil, ent kahel viimasel hooajal on esikoha noppinud Porsche sõitjad.

Elektrivormelite sari loodi 2014. aastal ning Abti tiim on saanud sestpeale kasutada Neuburgis asuva Audi mootorispordiosakonna ruume ja vahendeid. Kolmandat hooaega kihutab sarjas ka endine vormel-1 sõitja Lucas di Grassi, kes kuulub ühtlasi sportautode MM-sarjas Audi võistkonda.

Aasta algul märkis brasiillane väljaandele Autosport, et Abt vajab Audi täielikku tehasepoolset tuge, kui soovib võidelda Renault ja DSiga. Mõlemad viimati nimetatud tiimid on viimastel aastatel vormel-e sarja kõvasti investeerinud – Renault on üks sarja ellukutsujatest, DS Virgini tiimi taga seisavad aga ühelt poolt miljardär Richard Branson ning teisalt autotootja Citroën.

Audi liitumine tähendab seda, et peagi on elektrivormelite sarjas tegevad juba seitse autotootjat – Renault jooksutab e.dams’i võistkonda, Citroën abistab DSi ning uuest hooajast liitub sarjaga ka Jaguar. Oma tiimiga löövad kaasa India tootja Mahindra ja Hiinas elektriautodele pühendunud NextEV, USAs baseeruv Faraday Future toetab aga Dragon Racingu võistkonda. Ülejäänud tiimidest on Venturi teatanud koostöö alustamisest Saksamaa suurkompaniiga ZF ja Andretti võistkond tegutseb käsikäes BMWga. Uuest hooajast sarjaga liituv Hiina tiim Techeetah kasutab praegu Renault’ jõuallikat, kuid plaanib samuti peagi mõne suurtootjaga käed lüüa.  

Elektrivormelite tänavune hooaeg saab avalöögi 9. oktoobril Hong Kongis, kokku on esialgses võistluskalendris kirjas 14 etappi. Tuntumatest sõitjatest osalevad sarjas tiitlikaitsja Sebastien Buemi, Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr., Stephane Sarrazin, Jean-Eric Vergne, Jerome d’Ambrosio, Nicolas Prost ja kolmel viimasel hooajal WTCC sarjas maailmameistriks kroonitud argentiinlane Jose Maria Lopez.  

Tagasi üles