Ajalugu teinud Ligur lõpetas hooaja võiduga (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Janno Ligur
Janno Ligur Foto: Toni Ollikainen

Rallikrossi Eesti meistrivõistluste viimane ehk seitsmes etapp sõideti Elva lähedal, Kulbilohu krossirajal. Seekord tehti Kulbilohus taas autospordiajalugu – Janno Ligur oli end valmis seadnud sõitmiseks kahe võistlusautoga kahes klassis: klassides SuperCar ning Super1600. Kui klassis Super1600 oli Janno Ligur endale meistritiitli juba enne viimast etappi kindlustanud, siis teistes võistlusklassides selgusid meistrid alles Kulbilohu etapi järel.

Janno Ligur näitas SuperCar klassis kohe eelsõitudest head minekut ja võitis kõik kolm eelsõitu.  Finaalis  esireast  startinud Ligur aga ei saanud stardist hästi minema, jäi tagaajajarolli ja pidi sel korral SuperCar klassis  leppima viienda kohaga.  Ligur tunnistas pärast võidusõitu, et stardis tehtud apsu taga oli puhtalt enda eksimus: «Unustasin stardisüsteemi lihtsalt sisse lülitada,» sõnas Ligur.

Finaalis tegi hea stardi Andri Õun (Ford Fiesta), kes esimesest kurvist alates läks sõitu juhtima. Kulbilohu etapivõidu võttis Andri Õun, teiseks tuli ralliradadelt sel päeval rallikrossiauto rooli istunud Margus Murakas (Mitsubishi Lancer Evo) ning kolmandaks Soome rallikrossilegend, neljakordne Euroopa meister, pea 60-aastaseks saav Matti Alamäki (Ford Fiesta).

Margus Murakas  jäi Kulbilohus veedetud päevaga rahule ja tunnistas, et iga sõiduvooruga hakkas sõit rohkem  klappima. Finaalis viis Muraka poodiumile perfektne jokkeritaktika ja puhas vigadeta sõit.

SuperCar klassi 2016. aasta esikolmik:

1. Andri Õun

2. Priit Karjus

3. Oliver Oberg

Kuigi Ligur ei jõudnud nelikveoliste klassis  poodiumile, võis  ta päevaga rahul olla. Super1600 klassis võit ja kogu päeva sai  kätt harjutada autoga, millega Eesti rallikrossifännid loodavad teda juba oktoobri alguses rallikrossi MMil Riias Bikerniki rallikrossirajal sõitmas näha.

Super1600 võistles Ligur oma Škoda Fabia asemele Reinsalu Sport autoga Ford Ka, millega tundus koostöö samuti igati klappivat. Pärast kolme eelsõiduvõitu asus Ligur võistlema esimeses poolfinaalis, kus tuli vastu võtta teine koht. Finaalis aga tuli see, mida ta on teinud kõik etapid ehk siis taas võit. Seitse etappi – seitse võitu. Super1600 klassi teine koht läks Mihkel Varulile (Peugeot 206) ning kolmas Arvo Kasele (VW Golf).

Super1600 klassi 2016. aasta esikolmik:

1. Janno Ligur

2. Siim Saluri

3. Mihkel Varul

Junior1600 klassis võidutses soomlane Sami-Matti Trogen (SET Promotion, Renault Twingo). Georg Orr tuli rajale oma Peugeot 206 asemel Reinsalu Sport võistlusautoga Ford Ka.  Orrile sel korral noorteklaasi teine koht ning kolmanda  pälvis lätlane Ingus Belakovs (Peugeot 206).

Junior1600 klassi 2016. aasta esikolmik:

1. Sami-Matti Trogen (FIN)

2. Georg Orr (EST)

3. Ingus Belakovs (LAT)

Klassis TouringCar oli punktitabelis enne viimast otsustavat etappi kõik punktivahed  nii minimaalsed, et meistrimedalit ei julgenud ka parimad ennustajad veel kellelegi kaela riputada.  Margo Soomets oli Kulbilohu etapile tulnud sõitma taas uue võistlusautoga, milleks oli Lada 2105.  Seekord aga sõiduõnn  Soometsa ei soosinud. Tema auto kaotas poolfinaalis tagaratta ja Soomets võimaluse Eesti meistritiitlile.  Kalmer Vaht (Lada 2101) rõõmustas aga kodupublikut, võites kolm eelsõitu,  poolfinaali ning finaaliski ületas ta finišijoone esimesena.  Kulbilohu etapil teise koha võttis Siim Sündema (BMW 318) ning kolmanda Simo Viilas (BMW 320).

TouringCar klassi 2016. aasta esikolmik:

1. Kalmer Vaht

2. Siim Sündema

3. Margo Soomets

Tagasi üles