Vormel-1 sarjas otsitakse võimalusi sõitjate kaitsmiseks ning testideni on seni jõutud kahe prototüübiga. Neist üks on Ferrari poolt välja töötatud Halo-nimeline seadeldis, teine aga Red Bullidel katsetatud Aeroscreeni nimetust kandev tuuleklaas.
Vormel-1 sarjas käidi sõitja kaitseks välja veel üks omapärane lahendus
Sõitjatele pole kumbki lahendus meeldinud ja nii jätkatakse otsingutega. Nüüd on jõutud niinimetatud aktiivse tuuleklaasini, mille töötas välja endine Ferrari ja Williamsi insener Enrique Scalabroni. Võrreldes seniste lahendustega on aktiivtuuleklaasis eeliseks see, et sead hüppab tööasendisse alles kokkupõrke korral ning ei sega sõitja vaatevälja ega autost väljapääsemist. Just kaks viimast asjaolu on Halo ja Aeroscreeni peamised miinused.
Klaas peaks suunama sõitja pea suunas lendava rehvi või muu prahi üle kokpiti. Scalabroni kinnitusel hüppaks klaas tööasendisse kahe millisekundiga. Praegu aga takistab arendustööga jätkamist eeskätt rahanappus, sest Rahvusvaheline Autoliit FIA on rahaeraldustega kitsi. Just seetõttu loobus ka Red Bull hiljuti Aeroscreeni kallal töötamisest. Scalabroni sõnul ei olnud tema ideest kuigi suures vaimustuses ka sarja võistlusdirektor Charlie Whiting, kes nägi seadeldist juba suvel.
EXCLUSIVE: Formula 1 "active windscreen" idea revealedhttps://t.co/zZNHrKtvBy #F1 pic.twitter.com/VH5brTdskY
— Motorsport.com (@Motorsport) September 15, 2016