Eile tabas vormelimaailma kohutav uudis, kui Itaaliast teatati, et vormel-1 piloot Robert Kubica tegi Ronde di Andorra rallil ränga avarii, mille tagajärjel ähvardab poolaka kätt amputeerimine. Mida tegi Kubica aga ralliauto roolis?
Kubica šokeeriv avarii tõstatas küsimuse
Esialgsed uudised ei ennustanud midagi halba. Kuigi poolakas tuli kõvasti muljuda saanud autost välja lõigata, jäi ta õnnetuse järel teadvusele ning viidi helikopteriga Pietra Ligure haiglasse kontrolli. Päeva jätkudes jõudis aga rahvusvahelisse meediasse järjest enam murettekitavaid teated.
Kuigi üsna kohe kinnitati, et andeka vormelipiloodi elu pole ohus, on tema käsi ja jalg lömastunud ning edasine tippsportlaskarjäär võib läbi olla. Veidi hiljem selgus, et asi on koguni nii hull, et paremat (alguses väideti, et viga on saanud vasak) kätt ähvardab amputeerimine.
Mitmeid tunde operatsioonisaalis võidelnud itaallastest arste saatis õnneks edu ja mehe jäse suudeti päästa. Varem oli saanud viga Kubica vasak käsi, kui poolakas 2003. aastal vormel-3 sarjas avarii üle elas.
Nimelt rääkisid sportlast opereerinud doktorid, et kuigi amputeerimist suudeti vältida, ei pruugi käsi taastudes päris terveks saadagi. Kindlasti jätab mees vahele 13. märtsil algava vormel-1 hooaja esimesed etapid. Tõenäolisemad kandidaadid Kubica kohale Renault’ tiimis on Bruno Senna ja Kevin Korjusega samasse manageerimisfirmassse kuuluv Romain Grosjean.
Postimehe trükkimineku ajaks olid viimased uudised siiski positiivsed, kuna vormeliässa agent Daniele Morelli avaldas lootust, et Kubica naaseb ka tippsporti.
«Kirurgid püüavad käe funktsioone taastada. Luustruktuur on parandatud, kuid lihased on vaja töökorda saada,» märkis Morelli. «Robert on aga tugeva iseloomuga ja usun, et ta saab probleemist võitu.»
Kui terve vormelimaailm elas lõikuslaual olnud Kubicale kaasa, tõstatas osa eksperte küsimuse, mida Kubica üleüldse ralliauto roolis tegi.
Paljudele sõitjatele vormel-1 sarjas saadavast adrenaliinilaengust ei piisa ja nii osaletakse tihtipeale kas autoralli- või mootorrataste võistlustel. Eurosport aga küsis, kas vormel-1 meeskondadel on ikka mõistlik lubada oma sõitjatel harrastada niivõrd ohtlikke hobisid. Eurosport tõi näitena endise McLareni piloodi Juan Pablo Montoya mootorrattaõnnetuse 2005. aastal ja Mark Webberi mägijalgrattasõidus üle elatud kukkumise.
Loole lisab pinget teadmine, et autorallilembesel Kubical oli tiimiga isegi väike vaidlus, kuna leivaisad ei tahtnud teda rallile lubada. Arvestades nõnda karmi lõpptulemust, spekuleeritakse, et Rahvusvaheline Autoliit (FIA) võib võtta vastu otsuse, mis lubab vormelitiimidel oma sõitjate riskantsetele hobidele veto panna.
Avalda arvamust: kas vormel-1 tiimidel peaks olema õigus keelata oma pilootide riskantsed hobid!