Saada vihje

Tänakult elu sõit, aga hing ihkab veel kõrgemale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänak ja Raigo Mõlder kordasid Walesi MM-rallil elu parimat tulemust, saades teise koha.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder kordasid Walesi MM-rallil elu parimat tulemust, saades teise koha. Foto: Timo Anis

Elu sõit – nii lihtsa väljendiga võib iseloomustada Ott Tänaku ja Raigo Mõldri nädalavahetust Walesi mudastel ralliteedel. Pärast 330 km läbimist jäid eestlaste ette vaid neljakordsed maailmameistrid Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia ning sedagi ülinapilt, kõigest 10,2-sekundilise eduga.

Karjääri jooksul neljandat korda pjedestaalile kerkinud Tänak kordas senist parimat tulemust ehk tänavuse Poola ralli teist kohta. Veel märkimisväärsemad on aga 12 kiiruskatsevõitu, kusjuures teist korda karjääri jooksul võidutses Tänak ka punktikatsel. Enne oli ta seda suutnud 2012. aasta Prantsusmaa rallil, kui edestas Thierry Neuville’i ja Mads Östbergi. Sel hooajal jõudis Tänak punktikatsel esikolmikusse esimest korda.

Ometi oli saarlane pärast pjedestaalilt alla astumist rahu ise, vastused ajakirjanike küsimustele olid tasakaalukad ja ülevoolavat rõõmu teise koha üle ei paistnud kuskilt. «Oli hea nädalavahetus. Esimesel päeval juhtus üht-teist, kuid seejärel saime sõita väga puhtalt. Leidsin hea rütmi ja nautisin võitlust esikoha nimel – auto ja rehvid töötasid väga hästi. Võib-olla polnud meil parim stardikoht, aga lõikasime kasu sellest, et meil olid parimad rehvid. Ilma arvestades oli tegemist hea kombinatsiooniga,» võttis eestlane ralli mõtlikult kokku.

Pole raske aimata, et Tänaku hing ihkab juba pjedestaalikohtadest enamat – rallivõitu! Ja pole ka imestada, sest Walesis oli ta nädalavahetuse kiireim mees, kuid väikesed äpardused avapäeval ei võimaldanud Ogier’st mööduda. «Ott lausa lendas,» tunnustas ka prantslane pärast võidukat finišit Tänakut. «Ta oli kiire, väga stabiilne ega teinud ühtegi viga, nii et võit tuli mulle väga raskelt.»

Kuhu kadus kümme sekundit?

Kuhu Tänakut esikohast lahutama jäänud kümmekond sekundit kadusid? Ennekõike reedesesse päeva, kui sõideti koguni 178,22 kilomeetrit ehk üle poole ralli kogupikkusest. Tänak kärpis hommikul kahe katsevõiduga Ogier’ edu vaid 7,7 sekundile, kuid siis tabasid teda väikesed probleemid tagavedrustusega. Lisaks purunes kuus kilomeetrit enne päeva viimase katse lõppu Fordi parem esirehv ja kaduma läks hinnanguliselt vähemalt 15 sekundit.

Samas maadles ka esimesena startinud ja seetõttu paremaid teeolusid nautinud Ogier reedel tehniliste probleemidega – prantslane kahtlustas, et tema Volkswagenil on murdunud eesmine veovõll. Samal põhjusel kaotasid avapäeval kõvasti aega Ogier’ tiimikaaslased Jari-Matti Latvala ja Andreas Mikkelsen.

Ott Tänak (vasakult teine) vaatab Sebastien Ogieri käes olevat võidukarikat näljas pilguga: süües kasvab isu! FOTO:
Ott Tänak (vasakult teine) vaatab Sebastien Ogieri käes olevat võidukarikat näljas pilguga: süües kasvab isu! FOTO: Foto: Timo Anis

Laupäev möödus samas võtmes: Tänak võitis kuuest esimesest kiiruskatsest neli ja kahandas Ogier’ edu 37,3 sekundilt 24,8 sekundile. Eelviimasena sõidetud mudasel Aberhirnanti katsel võttis prantslane aga suure osa edust tagasi. Samas näitas Tänaku – ja muidugi ka DMACKi rehvide – klassi see, et eestlane oli kiire just katseid teist korda läbides, kus teed olid juba rööpasse sõidetud.

Pühapäeval ei hakanud Tänak salgamagi, et esmane eesmärk on auto kindlalt finišisse tuua. «Teed on täitsa hullud, libedad ja salakavalad. Ma ei kavatsegi pidamise piiril sõita, sest ei taha vigu teha,» rääkis eestlane kahe esimese katse järel. Ometi võitis ta lõpuks kõik kuus pühapäevast katset, kuna ka Ogier oli enda sõnul keskendunud eeskätt Volkswagenile tootjate karika kindlustamisele.

Ainus, kes maailmameistrit kimbutas

Jutt jutuks, ent kogu ralli jooksul oli Tänak ainuke, kes suutis neljakordse maailmameistri tempos püsida ja viimasel päeval, kui mehed läbisid katseid ühesugustes oludes, seda Ogier’le koguni ise dikteerida. Seejuures on 12 katsevõitu käesoleva hooaja parim ühe ralli käigus saavutatud tulemus, mis näitab samuti, et eestlane on küpsenud tippsõitjaks, kelle esimene rallivõit tuleb õigete asjaolude kokkulangemisel pigem varem kui hiljem.

Nimetatud asjaolud peaksid ametlikult selguma varsti, hiljemalt pärast seda, kui kahe nädala pärast on ära sõidetud hooaja viimane etapp ehk Austraalia ralli. Rallieelsel pressikonverentsil ajas Tänak muigelsui häma, et sõidab järgmisel aastal autoga, millel on rool, neli ratast ja pedaalid. Kõigile asjatundjatele on aga juba mõnda aega üsna selge, et see salapärane neljarattaline kannab sinist ovaalset embleemi, mille sisse on kirjutatud neli tähte.

Tänak on uue hooaja Ford Fiestat testinud juba korduvalt ja kiitnud autot alati taevani. Ning kõnekas on seegi, et M-Spordi võistkonna juht Malcolm Wilson pühendas kogu meeskonna pressiteate Tänaku ja Mõlderi ülistamisele, mainimata poole sõnagagi oma põhivõistkonna sõitjaid Mads Östbergi ja Eric Camillit... «Ott ja Raigo tegid kogu tänavuse hooaja ühe muljetavaldavama etteaste. Ott tõestas järjekordselt, et meil on auto, mis suudab rallisid võita,» sõnas Wilson.

Lõppev hooaeg on Tänakule juba praegu karjääri parim nii arengu poolest kui ka punktide poolest. Üldarvestuse teise koha eest Walesist saadud 18 ja punktikatselt teenitud kolm lisapunkti tähendavad seda, et MM-sarjas on Tänakul nüüd koos 82 punkti. Eelmisel hooajal jäi tema laeks 63 ja 2012. aastal 51 punkti.

Kolmanda koha sai Walesi rallil Hyundai sõitja Thierry Neuville, kes kaotas Ogier’le poolteist minutit. WRC2-klassis tuli kolmandat aastat järjest maailmameistriks soomlane Esapekka Lappi, kellele ennustatakse järgmiseks aastaks sõitjakohta Toyota tiimis. Sander Pärn ja James Morgan said Walesis 7. koha.

Autoralli MM

Walesi ralli:

  1. Sebastien Ogier (Volkswagen)
  2. Ott Tänak (DMACK/Ford) +10,2
  3. Thierry Neuville (Hyundai) +1.35,4
  4. Hayden Paddon (Hyundai) +1.54,9
  5. Kris Meeke (Citroёn) +2.35,2
  6. Dani Sordo (Hyundai) +4.02,6

Üldseis: 1. Ogier 247 punkti, 2. Neuville 143, 3. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) 129, 4. Paddon 126, 5. Sordo 119, 6. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) 110, 7. Mads Østberg (Ford) 94, 8. Tänak 82.

Ott Tänak lendas Walesi teedel kõrgelt ja kiiresti. FOTO:
Ott Tänak lendas Walesi teedel kõrgelt ja kiiresti. FOTO: Foto: Timo Anis
Tagasi üles