Jalgpalli surm Red Bulli ja Ida-Saksamaa moodi

RB Leipzigi mängijad tänamas klubi poolehoidjaid. Viimaste arv kasvab endisel Ida-Saksamaal pidevalt.

FOTO: SCANPIX

Klubijalgpallis austatakse ikka pikaajalisi traditsioone ja eriti tehakse seda Saksamaal. Nüüd on Bundesliga tippu tõusnud tiim, kelle ajalugu on ülimalt lühike ja tegusid tehakse energiajoogigigandi Red Bull raha abil. Tõus tippu on seejuures olnud ülikiire: esimest hooaega Bundesligas mängiv RB Leipzig jagab 10. vooru järel tabelis esikohta Müncheni Bayerniga.

Tellijale

Tippjalgpallis tuleb ikka ette, et rikaste omanike toel hakkavad klubid seadma senisest kõrgemaid sihte ja heitlema veel raevukamalt tiitlite eest. Tippjalgpallis on sellised näited olnud peamiselt Londoni Chelsea, Manchester City ja PSG. Neil juhtudel on ostetud juba toimiv tipptasemel klubi, millel on olemas ajalugu, fännibaas jne. RB Leipzig on aga hoopis teistsugune moodustis.

Klubi asutamisaasta on 2009, sellega ollakse Saksamaa kolme kõrgema profiliiga kõige noorem klubi. Toona ostis Red Bull 400 000 euro eest endale viiendas liigas mänginud SSV Markanstädti tiimi õigused (klubi asus Leipzigist 13 km kaugusel). Seejärel muudeti Red Bulli miljardärist omaniku Dietrich Mateschitzi raha toel klubi, nime, logo, staadionit jne. Edasi tormati läbi liigasüsteemide ja tänavu 8. mail kindlustati endale esimest korda pääs Bundesligasse. Praegu ollakse mitmel põhjusel konkurentide seas kõige vihatum klubi Saksamaal.

Sponsori ehk siinkohal Red Bulli nime kasutamine on Saksamaal klubi ametlikus nimes keelatud, kuid sellest suudeti vaikselt mööda nihverdada. Kõik teavad, et lühend RB viitab Red Bullile. Et asjad oleksid aga juriidiliselt korrektsed, siis on ametlikult lühendi taga nimi RasenBallsport (Murupallisport).

Tagasi üles