Kahe kümnendi suurim uuendus: vormel-1 muudab ohoo-faktorit otsides reegleid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mercedesed ees, teised järel. Kas uue hooaja reeglid muudavad viimaste aastate jõujooni?
Mercedesed ees, teised järel. Kas uue hooaja reeglid muudavad viimaste aastate jõujooni? Foto: LUCA BRUNO/AP

Vormel-1 sarja hooaeg sai vaevalt lõppeda, kui võistkonnad pöörasid juba pilgu uude aastasse. On ka põhjust, sest järjekordseid reeglimuudatusi peetakse viimase paarikümne aasta tähtsamateks ning juba 27. veebruaril veerevad uued autod Barcelonas esimest korda testiks rajale.

Mis muutub? Lühidalt: autod hakkavad välja nägema agressiivsemad, laiemateks muutuvad nii rehvid kui ka esi- ja tagatiib. Esialgu oli eesmärk kärpida ringiaegadest viis-kuus sekundit, nüüd aga on lepitud kolmega. Sihiks on tõsta autode kiirust just kurvides, mitte sirgetel.

Autode laius kasvab kahe meetrini ja nii suur oli see viimati enne 1998. aastat. Eesmised rehvid on senisest 60 ja tagumised 80 millimeetrit laiemad, esitiib laieneb aga 200 millimeetri jagu. Tagatiib muutub madalamaks ja 150 millimeetri võrra laiemaks.

Tagasi üles