Ilus vaadata, keeruline sõita: uued WRC autod kipuvad lagunema

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: M-Sport/Facebook

Tänavuseks autoralli MM-hooajaks tehtud reeglimuudatused toovad võistlusradadele senisest vingemad, võimsamad ning kiiremad autod. Samas on rallieksperdid hooajaeelsete testisõitude põhjal täheldanud, et aerodünaamiliste detailide rohkus võib küll rallifännile visuaalselt atraktiivne olla, kuid rallirajal kipuvad need osad lagunema.

«Kui kaotad isegi kõige väiksema jupi aerodünaamikast, muutuvad autod praktiliselt juhitamatuks. See võib kujuneda 2017. aastal väga suureks probleemiks,» ennustas tunnustatud ralliajakirjanik Colin Clark möödunud aasta detsembris. Koos Twitterisse tehtud postitusega jagas Clark pilti Jari-Matti Latvala uuest Toyota Yarisest, mille avatud pagasiruum oli täis auto küljest lahti tulnud detaile. Loomulikult on Clarki sõnad ilmselge liialdus, kuid võimalikest aerodünaamilistest probleemidest on raske mööda vaadata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles