Monte Carlo rallitragöödia: halbade juhuste kokkusattumine, aga eelkõige ettevaatamatus

Ats Kuldkepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hayden Paddon tegi Monte Carlo rallil nii õnnetu avarii, et kohapeal sai surma 50-aastane hispaanlane. Paremal pool asuval pildil on näha Paddoni auto pärast kalju vastu põrkamist.
Hayden Paddon tegi Monte Carlo rallil nii õnnetu avarii, et kohapeal sai surma 50-aastane hispaanlane. Paremal pool asuval pildil on näha Paddoni auto pärast kalju vastu põrkamist. Foto: Timo Anis / Kuvatõmmis Youtube'ist

Ralliautod muutusid enne tänavust hooaega võimsamaks, kergemaks ja aerodünaamilisemaks. Pärast kurikuulsat B-rühma ajastut pole autoralli MM-sarjas nii kiireid põrgulisi olnud, aga see pole põhjus, miks Monte Carlo võidukihutamisel hukkus neljapäeva õhtul pealtvaataja. MM-sarjas on aastakümnete jooksul olnud mitmeid traagilisi õnnetusi, aga kõrvaltvaataja surmaga lõppes mõni avarii viimati 1996. aastal.

WRC-sarja tippu kuuluv uusmeremaalane Hayden Paddon lähenes Monte Carlo ralli esimese kiiruskatse lõppu, kui tema Hyundai i20 kaotas enne kiilasjääga kaetud vasakkurvi juhitavuse ja põrkas vastu kaljuseina. Parasjagu oli ennast kalju kõrvale väliskurvi sättinud amatöörfotograaf, kes lendas kokkupõrke tulemusel õhku, kukkus peaga vastu asfalti ja suri minuti järel. Paddon ja kaardilugeja John Kennard vigastada ei saanud.

Kas 50-aastase Jesús Ordóñezi elu oleks saanud päästa? Mitte enam siis, kui ta oli roninud kõige ohtlikumasse paika, kuhu võimalik. Belgia väljaanne La Dernière Heure sai jutule õnnetuspaigas viibinud pealtvaataja Romain de Geeriga, kelle sõnul hoiatasid teised kohalolijad Go-Pro kaameraga meest korduvalt, et keelualasse pole mõtet ronida. Ideaalmaailmas oleks võinud rajajulgestajad ta väevõimuga ära tassida, aga iga rallikülastaja teab, et lõppude lõpuks tuleb enda eest ise vastutada.

Et WRC-autodel on alates sellest hooajast 315 asemel 380 hobujõudu, tegi Rahvusvaheline Autoliit (FIA) MM-sarja rallide turvanõudeid karmimaks, aga sajaprotsendiliselt pole võimalik fataalseid õnnetusi vältida. Hispaania ajalehe El Mundo teatel polnud ehitusvaldkonnas tegutsenud Ordóñez rallivõistlusel esimest korda – vastupidi, teda peeti suureks mootorispordifänniks ja ta pildistas regulaarselt erinevaid jõuproove.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles