Ferrari eksjuht selgitas Mercedese edu tagamaid: olen selles ise süüdi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ferrari eksjuht Luca di Montezemolo.
Ferrari eksjuht Luca di Montezemolo. Foto: STR/AFP/Scanpix

Vormel-1 sarja juba mitmendat hooaega valitsev Mercedese võistkond alustas praeguse hübriidjõuallika konstrueerimist juba 2007. aastal, avalikustas Ferrari võistkonna endine juht Luca di Montezemolo.

Praegu autosid edasi viivad 1,6-liitrised V6-turbomootorid võeti sarjas kasutusele 2014. aastal, kuid Mercedes tegi arendustööga otsa lahti juba seitse aastat varem. Montezemolo väitis väljaandele La Repubblica, et seda tunnistas talle Mercedese juhtkonda kuuluv Niki Lauda. «Seetõttu nõudiski Mercedes nii agaralt varasemate mootorireeglite muutmist,» rääkis itaallane, kes töötas Ferraris aastatel 1991-2014.

Samas tunnistas ta, et tegi ka ise uute reeglite heakskiitmisel vea, mida oleks saanud vältida. Ferraril on nimelt vormel-1 sarjas kõikide suurte muudatuste puhul vetoõigus. «Ma ei tahtnud, et Ferrari oleks võistkond, kes uuendustele vastu seisab. Kui mina Ferrarit juhtisin, ei olnud sellel tiimil teiste pelgaja mainet,» sõnas di Montezemolo.

Tagasi üles