Skip to footer
Saada vihje

Rallitiimide bossid: MM-sari oli nii põnev viimati 20 aastat tagasi (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak Rootsi rallil.

2017. aasta tõotab autoralli MM-sarjas kujuneda kõigi aegade ettearvamatumaks. Vähemalt usuvad seda suurtiimide juhid. Kahel esimesel etapil on võidu noppinud M-Sport ja Toyota, kuid selget soosikut on võimatu pakkuda.

Seejuures pole M-Sport ametlik tehasetiim, Toyota puhul eeldati aga, et debüütaastal peavad nad eeskätt keskenduma töökindluse saavutamisele. Parimat kiirust on näidanud Hyundai, kelle esisõitja Thierry Neuville on võitnud 12 kiirusekatset, üle kahe korra rohkem kui keegi teine. Nii Monte Carlos kui ka Rootsis tegi belglane aga liidrikohalt avarii.

M-Sporti tüüriv Malcolm Wilson lausus portaalile Autosport, et tipptiimid pole viimase kahe kümnendi jooksul kunagi nii tasavägises seisus olnud. «Uusi reegleid arvestades on see imekspandav. Kõik neli tootjat on valmis saanud võrdselt head autod. Võime kindlasti öelda, et 2017. aasta tuleb pagana põnev!» leidis Wilson.

Toyota tiimijuht, neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen kinnitas sama. «MMi huvides on selline seis suurepärane, sest täpselt niisugust põnevust me ju näha tahamegi. Nii palju häid sõitjaid, nii palju häid autosid – mis võiks parem olla?»

Suure eelarvega Hyundai võistkonna juht Michel Nandan lubas, et korealased ei lase end tagasilöökidest heidutada. «Võlgneme fännidele hea tulemuse ja alustame selle jahti juba järgmisel etapil. Leian, et praegu on õige hetk avada tsitaadivaramu ja öelda: küsimus pole selles, kui sügavale sa kukud, vaid selles, kui kõrgele sa sealt uuesti tõused,» filosofeeris Nandan.

Tipptiimidest ainsana pole seni saanud kummalgi rallil esikohal kihutada Citroën ning neil on kirjas ka vaid üks katsevõit, mille sai Stephane Lefebvre. Wilsoni sõnul ei tähenda see kindlasti, et kaheksa tootjate MM-tiitli võitnud prantslasi tasuks maha kanda. «Kindlasti ootasid kõik Citroënilt tipus olemist ja ehk isegi seda, et nad on parimad. Nad võtsid ju aasta auto arendamiseks, kuid uskuge mind, nad tulevad tagasi,» kinnitas Wilson.

Kuna neljal viimasel aastal võidutses MM-sarjas Sebastien Ogier ja enne teda üheksa aastat nimekaim Sebastien Loeb, peabki põnevuse otsimiseks keerama ajaratast prantslaste valitsusaja algusesse. 1990ndate lõpus ja 2000ndate alguses olid võiduvõimelised autod Fordil, Peugeot’l, Citroënil, Mitsubishil ja Subarul, sõna üritasid sekka öelda ka Seat, Škoda ja Hyundai.

Ajastu haripunkt saabus 2001. aastal, kui viis esimest meest mahtus kaheksa punkti sisse ja viimasena kavas olnud Walesi rallile läks koguni neli neist võimalusega maailmameistriks tulla. Võidus kinni olnud Colin McRae keeras oma Fordi üle katuse ja loovutas tiitli kahe punktiga Richard Burnsile, järgnesid Mäkinen ning Peugeot’ mehed Marcus Grönholm ja Harri Rovanperä.

Tänavu toimuv meenutab aga pisut 1977. aastat, kui esimest korda hakati MM-tiitlit jagama ka sõitjate arvestuses. Hooaja lõpuks eraldas Lanciat ja Fordi vaid neli punkti, rallivõite noppisid ka Fiat ja Saab. Esimene MM-tiitli pälvinud sõitja oli Lancial kihutanud Sandro Munari.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles