Kuigi pärast Markko Märtini ja Urmo Aava taandumist võis karta MM-tasemel Eesti ralli surma, osutusid need ennustused enneaegseteks. Ott Tänak ja Karl Kruuda on juba oma hooaja avanud, tuleval nädalal on järg Egon Kauri ja Miko-Ove Niinemäe käes.
Kaur valmistub MM-sarjas särama
«Lähen MM-sarja sooviga püüda maksimaalset tulemust!» teatas tuleval nädalal Portugalis toimuval MM-rallil WRC-akadeemia sarjas alustav Kaur kindlameelselt. Seega pole karta, et sügisel N-rühma Eesti meistriks kroonitud mees läheks kogemuste hankimiseks kiiruskatseid niisama läbi sõitma.
Kuid just kogemuste hankimist ja MM-rallidega kohanemist peavad tänavu alustava uue sarja juhid oluliseks. Hiljutistel õppepäevadel pidi Kaur korduvalt kuulma tungivat soovitust keskenduda just rallide lõpetamisele, mitte ülemäära riskimisele. «Vaid nii saate läbida maksimaalselt palju kiiruskatseid ja kilomeetreid,» kõlas autoralli tulevikumeeste kasvatamise pärast südant valutavate inimeste sõnum.
Inglismaal toimunud treeningkogunemisel sai Kaur proovida ka Fordi tehase pakutavat Ford Fiesta R2 ralliautot – just sellist, millisega sõidetakse ka MM-rallidel.
Kuid seal läbitud kilomeetrid olid rohkem tehnikaga sümboolse tutvumise maiguga, hoopis tõhusamalt on ta aega kulutanud kodus täpselt sama marki ralliautoga sinasõprust sobitades. «Olen kiiresti sõitnud umbes 300 km, see on täiesti soliidne number,» nentis Kaur.
Kuid üks asi on kihutada talvise Eesti lumistel teedel, hoopis midagi muud aga Portugali kruusal. Kaur möönis, et erinevus on üsna suur, kuid õnneks saab ta tuleval nädalal ka ralli toimumispaigas oma võistlusmasinat testida.
«Tegelikult on tegemist sisuliselt samasuguse autoga, nagu mul Eestis, juures on vaid mõned tugevdused,» hindas ta sõidukeid sarnaseks. «Olen juba esiveolise ja väiksema võimsusega autoga harjunud. Sellega saab sõita päris kiiresti.»
WRC-akadeemia klassis on Portugali rallile registreerinud koguni 20 pilooti. Kauri teada nad kõik starti ei tule. «Mõne mehe osalemine oli veel hiljuti lahtine. Ilmselt tehti registreerimine igaks juhuks ära, kuid tegelikud võimalused ei luba osaleda,» arutles ta ning ennustas väga konkurentsitihedat võitlust. «Kõikide osalejate autod valmistatakse ette ühes kohas, lisaks kasutame kõik ühte marki rehve.»
Just rehvide hoidmist pidas Kaur väga oluliseks. Viis-kuus aastat tagasi, kui JWRC-sarjas olid tippajad, määras tihti võistluse saatuse just see, kes suutis tervete rehvidega lõpuni vastu pidada.
Punktide kogumisel ei saa aga nõrkushetki või alalhoidlikku kulgemist endale lubada. «Iga kiiruskatse võit annab punktilisa,» sõnas Kaur.
23-aastase Kauri jaoks pole MM-ralli siiski päris tundmatu maa. Senise karjääri jooksul on ta osalenud neljal MM-rallil
Suurbritannias, Rootsis ja Soomes. Kaardilugeja Mait Laidvee on aga sellel tasemel uustulnuk. «Kindlasti on tal siin esialgu raske, kõik on palju keerulisem kui Eestis,» ennustas rallimees oma partnerile õppetundiderikast hooaega.
Kauri sõnul võib WRC-akadeemia sarjas osalejate hulgast leida üsna värvikaid tegelasi. Omapärane mees on venelane Sergei Karjakin – Eesti võidusõidulitsentsi kasutav noormees olevat hulljulguse musternäide.
«Kohe kui ta auto rooli lasti, vajutas jala gaasipedaalil sirgeks,» kirjeldas Kaur. «Ta ise rääkis, et on seni osalenud vaid kolmel rallil, seega pole tegemist just kogenud mehega.» Üks neist kolmest võistlusest oli tänavu jaanuaris Võrus sõidetud talveralli. Toona N-rühma Subarus istudes sai ta kokkuvõttes kõigest 53. koha… MM-sarjas, nagu Võruski, istub noormehe kõrval Natalja Potapova.
Kogu sarja osalejate tase on esialgu ebaselge ning suure tõenäosusega kõigub ühest äärmusest teise. Lisaks Kaurile osaleb sarjas ka teine eestlane, Miko-Ove Niinemäe. Juba mainitud Võru talverallil kaotas koos kaardilugeja Timo Kasesaluga sõitev piloot Kaurile kolm minutit.
Noorte rallimeeste seltskonda hindas Kaur mõnusaks. «Möödunud nädalal korraldatud õppepäevadel saime omavahel lähemalt tuttavaks. Seltskond on vahva, jutt klappis väga hästi,» märkis ta.
Lisaks Kaurile ja Niinemäele on Portugalis stardis ka Škoda Fabia S2000 autot kasutav Karl Kruuda.