M-Spordi meeskonna köögipoole usaldusisik: Korsika ralli on äärmiselt keeruline

Silver Tabo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak Korsika rallil eelmise aasta sügisel, kui ta sõitis veel DMACKi meeskonna ridades.
Ott Tänak Korsika rallil eelmise aasta sügisel, kui ta sõitis veel DMACKi meeskonna ridades. Foto: Timo Anis

Eesti parima autorallisõitja Ott Tänaku ning M-Spordi meeskonna rehviekspert George Black rääkis sel nädalal toimuva Korsika asfaldiralli eel tiimi kodulehe vahendusel Prantsusmaa teede omapäradest.

«Korsika ralli on rehve silmas pidades äärmiselt keeruline, olenemata toimumisaja muutusest (eelmisel hooajal peeti Korsika ralli sügisel – toim). Nagu me kõik teame, võib Euroopa kevad olla väga ettearvamatu, mistõttu võivad olud muutuda üleöö. Kui sellele lisada saare ainulaadne ilm, saamegi tulemuseks võidusõidu, kus teeolud võivad muutuda lausa ühe kiiruskatse jooksul,» rääkis Black, kes töötab M-Spordi meeskonnas alates 1996. aastast, mil M-Spordi meeskond asutati. Seejuures on ta tiimi bossi Malcolm Wilsoniga koostööd teinud lausa 1986. aastast alates.

«Korsika rallil pole küll väga palju kiiruskatseid, aga see-eest on need piisavate pikkustega, mistõttu pääseb maksvusele õige rehvivalik. Lisaks pikkusele on esindatud ka erinevad pinnased. Kui vanemat asfaltkatet (kõva ja kulutav) võib pidada traditsiooniliseks Korsika ralli eripäraks, siis uuem asfalt on vägagi sarnane Kataloonia teedele,» kirjeldas Black. «Kõiki neid tegureid tuleb arvesse võtta rehvivaliku tegemisel ning see on ka põhjus, mis teeb meeskondade jaoks Korsika ralli niivõrd nõudlikuks,» lisas ta.

M-Spordi meeskonna rehviekspert George Black.
M-Spordi meeskonna rehviekspert George Black. Foto: M-Sport/Facebook
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles