Halastamatu Korsika on nõudnud mitu ohvrit, aga toonud ka eestlastele võidurõõmu

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder 2016. aasta Korsika rallil.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder 2016. aasta Korsika rallil. Foto: Timo Anis

Sel nädalavahetusel MM-sarja neljanda etapina peetav Korsika ralli on omapärane pikkade ja kurviliste katsete poolest. Kolme päeva jooksul läbitakse vaid kümme katset, ent neist pikimatel kihutatakse järjest poolsada kilomeetrit.

2004. aastal sai Markko Märtin koos Michael Parkiga Korsika teedel ühe oma karjääri viiest MM-etapi võidust. Ralliajalukku on Korsika aga paraku läinud ka mitme tragöödia tõttu – 1985. aastal hukkus neljandal kiiruskatsel teelt välja vastu puud sõitnud itaallane Attilio Bettega. Täpselt aasta hiljem said aga rängas avariis surma soomlane Henri Toivonen ja tema ameeriklasest kaardilugeja Sergio Cresta. See õnnetus tegi ühtlasi päevapealt lõpu B-rühma autode kasutamisele MM-sarjas.

Henri Toivonen.
Henri Toivonen. Foto: SCANPIX

Mullu möödus Toivoneni ja Cresta hukkumisega lõppenud tragöödiast 30 aastat

Rekordilisel kuuel korral on Korsika teedel võidutsenud nii Bernard Darniche kui ka Didier Auriol. Pärast Märtini võitu jäi neljal järjestikusel aastal löömatuks Sebastien Loeb, ent siis kadus Korsika kuueks aastaks MM-sarjast ja Prantsusmaa MM-ralli peeti mujal. Naasti tunamullu, kui võidutses Jari-Matti Latvala Volkswagenil, eelmisel aastal juhtis rallit aga esimesest katsest viimaseni Sebastien Ogier, võites kümnest kiiruskatsest kuus.

Peale MM-sarja üldtabelis kolmandal kohal olevate Ott Tänaku ja Martin Järveoja saab Korsikal pöialt hoida veel ühtedele eestlastele, sest JWRC sarjas stardivad Ford Fiesta R2-l ka Miko-Ove Niinemäe ja Martin Valter. Tänakul on Korsikalt kahel viimasel aastal ette näidata kümnes koht. 2012. aastal oli ta küll Prantsusmaa MM-rallil kuues ja võitis viimasel päeval ka ühe kiiruskatse, ent toona sõideti Alsace’i piirkonna teedel, mitte Korsikal.

Ralli keskus asub tänavu taas Korsika saare kirderannikul Bastia lennujaamas, pidulik start antakse võistlusele aga Ajaccios. Reedese nelja katse jooksul pole teeninduspausi ette nähtud, kahe esimese katse järel saavad meeskonnad vaid autodel rehve vahetada. Laupäeval läbitakse üle 130 kilomeetri, seejuures on vaja sõitjatel kahel korral alistada MM-sarja pikimate hulka kuuluv ja piki kaljuservi looklev 48,71 km pikkune katse.

Pühapäev toob endaga enam kui 50 km pika kiiruskatse, mida sõitjate õnneks läbitakse vaid korra. Mullu kulutas katse võitnud Kris Meeke sellele enam kui pool tundi. «Väga teravad kurvid järnevad üksteisele, sirgeid lõike ja hingetõmbehetke peaaegu polegi,» iseloomustas Korsika rallit mulluse võitja Ogier’ kaardilugeja Julien Ingrassia. «Keha mõjutavad pidevalt külgkiirendusjõud ja aeglaste kurvide tõttu on raske rütmi hoida.» Kuna katsed on pikad, venib pikaks ka rajalegend – Ogier’ sõnul kulutas Ingrassia eelmisel hooajal legendiraamatus ühele katsele ligi sada lehekülge!

Korsika MM-ralli ajakava:

(kellaajad Eesti aja järgi)

reede, 7. aprill

  • SS1 Pietrosella – Albitreccia 1 (31,20 km) 10.22
  • SS2 Plage du Liamone – Sarrola Carcopino 1 (29,12 km) 12.14
  • SS3 Pietrosella – Albitreccia 2 (31,20 km) 15.11
  • SS4 Plage du Liamone – Sarrola Carcopino 2 (29,12 km) 17.03

laupäev, 8. aprill

  • SS5 La Porta – Valle di Rostino 1 (48,71 km) 9.40
  • SS6 Novella 1 (17,25 km) 11.17
  • SS7 La Porta – Valle di Rostino 2 (48,71 km) 15.28
  • SS8 Novella 2 (17,25 km) 17.08

pühapäev, 9. aprill

  • SS9 Antisanti – Poggio di Nazza (53,78 km) 9.58
  • SS10 Porto Vecchio – Palombaggia (10,42 km, punktikatse) 13.08
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles