Suurde võidusõitu naasnud Viidas kihutab uuel hooajal ELMS-sarjas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tristan Viidas.
Tristan Viidas. Foto: Erakogu

Võidusõitja Tristan Viidas jätkab karjääri Euroopa Le Mansi sarjas ehk ELMSis. Viidas astub võistlustulle juba sel nädalavahetusel LMP3 prototüübi roolis Inglismaal Silverstone rajal. Ees ootavad veel etapid Itaalias Monzas, Austrias Red Bull Ringil, Prantsusmaal Paul Ricardis, Belgias Spa ja Portugalis Portimao rajal.

Viidas, kes viimati sõitis Euroopas 2014. aastal Radical European Masters sarjas, jäädes napilt ilma esikohast, on võtnud viimastel aastatel rahuliku tempo. «Eelnevad kaks hooaega otsustasin seoses kaitseväekohustuste ja Hollandisse ülikooli astumisega läbida miinimumprogrammiga, mis sisaldas endas enamjaolt Eestis ja lähipiirkonnas nii Xtreme sarjas BMW 325ga kui ka Camaro Cup V8ga võistlemist. 2016. aasta lõpus jõudsin siiski kaasa teha ka Saksamaal Nordschleifel kaks head kestvussõitu BMW M235i autoga,» selgitas Viidas teatava eemaloleku tagamaid.

ELMS-sarjas võistleb Viidas LMP3-klassis Ligier JS P3 prototüüpautoga. «Auto on küll teistest, Le Mansist tuntud LMP2- ja LMP1-klassi autodest mõnevõrra aeglasem, kuid aeglane on ainult suhteline mõiste. 900-kilogrammine auto, mil peal Nissani V8-mootor, mis toodab kokku ligi 420 hobujõudu, on võimeline kiirusteks kuni 290 km/h. Välimuselt neil aga suurt vahet pole – kõik nad on suured, kinnise kokpiti, kurja välimuse, kõva häälega ja uskumatu aerodünaamilise survejõuga. Muidugi pole puudu ka superautodele sarnaselt üles avanevad uksed.»

Viidas jagab neljatunnistel võistlussõitudel autot sveitslase Tim Mülleri ja sakslase Jürgen Krebsiga. Tiimiks on aga juba Radical-sarjast tuttav Hispaanias paiknev Speed Factory Racing. «Kogemuse kestvussõidust koos mitme tiimikaaslase ja eri kiirustel kihutavate autodega samas stardis sain ma põgusalt juba eelmisel aastal, kuid sel hooajal õppimine kindlasti jätkub. Ka tiimikaaslastel on kereautodel kestvussõidu kogemus olemas, kuid prototüübid on nende jaoks uus teema. Sarja teeb aga huvitavaks veel see, et nõuded nii sõitjatele kui ka tiimidele on väga karmid – ilma tulekinda riietuseta ei tohi näiteks keegi isegi boksiteele minna.»

Kui eelnevatel aastatel ajasid Viidas ja ta treener Madis Kasemets, kellega alustati edukat koostööd juba 2011. aastal, nii-öelda «oma asja», siis sel aastal on Viidasel tiimis vaja teha ka koolitus tööd. Kasemets peab aga ühildama andmetöötlusinseneri ning sõidustrateegia ülesehitamise eest hoolitseja kohustused.

ELMS-sarjas osalemise võttis Viidas kokku järgnevalt: «Tulevikuperspektiive silmas pidades on ELMS kindlasti hea valik, sest sealt on võimalik jätkata nii prototüüp- kui ka kereautodega. Lisaks osalevad ju peaaegu kõik ELMSi tiimid ka kestvussõitude absoluutses tipus – MM-sarjas ja muidugi ka Le Mans 24-tunni sõidul. Kõik eeldab aga heade tulemuste näitamist, mida me koos Timi ja Jürgeniga ka teha kavatseme.»

Eestlastest on varem ELMS-sarjas võistelnud Kevin Korjus, kes keeras 2014. aastal ART Grand Prix meeskonna McLareni rooli. Koos Gregoire Demoustier’ ja Yann Goudyga saadi hooaja kokkuvõttes viies koht. Tänavu leiab ELMSi sõitjate seast näiteks kunagise Red Bulli noorsõitja Filipe Albuquerque'i ja ülikogenud hollandlase Jan Lammersi nime, samuti lööb juba mitmendat hooaega sarjas kaasa kunagine jalgpallitäht Fabien Barthez.

Tagasi üles