Galerii: Renault näitas 2027. aasta vormel-1 autot

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Renault esitles eile alanud Shanghai autonäitusel ideeautot R.S. 2027 Vision, mis peaks andma aimu sellest, kuidas vormel-1 autod kümne aasta pärast välja näevad.

Prantslaste nägemuse kohaselt on kümne aasta pärast vormelauto juhikoht ja juhi kiiver läbipaistvad, auto kere on aga valminud 3D-printimise teel. Ratastesse on integreeritud LED aktiivvalgustus, mis edastab informatsiooni, muu hulgas juhi positsiooni ja auto energiavaru.

Rooliratta keskel asuv digiekraan teavitab juhti tema kohast «fänniedetabelis», mille määrab pealtvaatajate hinnang sotsiaalmeedias ja mis annab piloodile viimasteks ringideks vajaliku lisajõu.Täpselt samasugust süsteemi kasutatakse juba praegu elektrivormelite sarjas ehk vormel-E's.

Renault ennustab ka, et vormel-1 autod saavad kümne aasta pärast isejuhtimisfunktsiooni. See rakendub automaatselt juhtumite korral nagu ohutusauto, virtuaalne ohutusauto, kollased lipud jne. Sel juhul võtab auto juhtimise üle ning hoolitseb reeglite (möödasõidukeeld, kiiruspiirangud jne) täitmise eest.

Juhti kaitseb polükarbonaadist valmistatud aerodünaamiline kuppel. Seda raamivad kaks titaanist turvakaart, mis kerkivad auto ümberpaiskumisel millisekunditega oma peidukohtadest välja.

Ühtlasi soovitab Renault lühendada pühapäevast põhisõitu praeguse 300 kilomeetri pealt 250 kilomeetrini ja jagada see kaheks: esmalt pikem võidusõit ja teiseks lühem sprindivõistlus. Lisaks soovitatakse pidada «kollanokkade öösõit», milles võistlevad meeskondade varupiloodid ja esimest hooaega vormel-1 sarjas osalevad piloodid. Võidusõit toimuks reede õhtul enne laupäevast ametlikku treeningut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles