Saada vihje

McLareni ootamatu häda: miks Honda mootor katki ei lähe?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sel hooajal haruldane vaatepilt Bahreini testidelt: McLaren MCL32 muudkui sõitis ja sõitis.
Sel hooajal haruldane vaatepilt Bahreini testidelt: McLaren MCL32 muudkui sõitis ja sõitis. Foto: XPB/XPB Images/Press Association Images/Scanpix

McLareni vormel-1 meeskond on tabanud ootamatu mure – kui võistluste ajal ei suuda Honda jõuallikad kuidagi ühes tükis püsida, siis praegu Bahreinis toimuval testil, kus üritatakse probleemidele jälile jõuda, töötavad mootorid nagu kulda.

Nii ei ole McLarenil aga lootustki selgust saada, mis ikkagi hübriidjõuallikatel viga on. Stoffel Vandoorne läbis testide teisel päeval ilma ainsagi mootoriprobleemita täismahus testiprogrammi, saades kirja 81 ringi ja sõites välja päeva neljanda aja, vahendab Autosport.

Teisipäeval oli Vandoorne jäänud raja äärde juba kahe prooviringi läbimise järel, sest sarnaselt Bahreini etapile ütles üles jõuallika üks põhikomponente MGU-H ehk väljalaskegaasidest soojusenergiat tootev generaator. Honda ei teinud üleöö mootorite juures vähimatki muudatust, ometi töötasid need järgmisel päeval laitmatult.

«Kui me vaid teaksime... aga me ei tea, milles probleem seisneb,» kurtis tiimi võidusõidudirektor Eric Boullier. «Kõik töötas täiuslikult. Proovisime isegi seadistustega veidi riskida, aga miski ei lagunenud. Teisalt on meil muidugi hea meel, et test täiuslikult sujus.»

Samas rõhutas Boullier, et oleks vale eeldada, nagu oleks Honda probleemid nüüd möödanik. «Vahetasime pärast Bahreini etappi MGU-H välja, aga teisipäeval ütles see kahe ringi järel üles. Siis vahetasime mootorit ja sõitsime 17 ringi, kuid autol ei olnud füüsiliselt mitte midagi viga. Nii on ka Hondal väga raske selgust saada, mis valesti on,» selgitas Boullier. «Võib-olla on asi tarkvaras, võib-olla on tegemist hoopis mingi anomaaliaga... Vigadel puudub ühine nimetaja.»

McLaren on hooaja kolmel esimesel etapil olnud suures hädas – Fernando Alonso suutis avaetapil Austraalias sõita küll mõnda aega punktikohal, ent pidi siis katkestama. Tee äärde jäämisega või boksi keeramisega lõppesid hispaanlasele ka järgmised etapid Hiinas ja Bahreinis. Stoffel Vandoorne sai Austraalias viimase lõpetajana 13. koha, kaotades võitjale Sebastian Vettelile kahe ringiga. Hiinas pidi belglane katkestama ja Bahreinis ei jõudnud startigi.

Seejuures on meeste katkestamise põhjused olnud pea alati erinevad – Alonso on jäänud teeäärde vedrustuse ja veovõllide purunemise ning mootoririkke tagajärjel, Vandoorne’i sõit lõppes aga Hiinas kütusesurve puudumise tulemusel ning Bahreinis kadus tema autol vahetult enne starti rõhk MGU-H vesijahutussüsteemist.

Tagasi üles