Saada vihje

Tartu Rattaralli sõidetakse üle aastate taas klassikalisel rajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu rattaralli start. Pildil salapärased tulnukakostüümis ratturid, kes näitasid rajal, et nad on väga tugevad sõitjad.
Tartu rattaralli start. Pildil salapärased tulnukakostüümis ratturid, kes näitasid rajal, et nad on väga tugevad sõitjad. Foto: Margus Ansu

28. mail peetava 36. Tartu Rattaralli raja nii pikk kui ka lühike distants sõidetakse samal marsruudil, mis 2014. aastal. Seda siiski väikeste muudatustega. Tartu Rattaralli pikem, 135 km distants alustab sarnaselt 2014. aasta rajaga marsruudil Tartu – Pangodi – Otepää – Hellenurme. Pärast Hellenurmet ei sõideta aga seekord läbi Elva tagasi Tartusse, vaid hoopis Pangodi peale ja sealt Luke ja Nõo kaudu Tartusse.

«Kui eelmise aasta marsruut oli Tartu – Liiva – Puskaru – Kanepi – Otepää ring läbi Postitee, siis nüüd on Tartu Rattaralli rajaks jälle vana klassika, mida on aastate jooksul väga palju kordi sõidetud,» sõnas võistluste direktor Indrek Kelk. Ta lisas, et iga-aastaselt Rattaralli raja vahetumise eesmärk on pakkuda sõitjatele variatiivsust.

Aga ka nii-öelda vana klassikaline ring on tegelikult võrreldes 2014. aastaga muutunud. Tookord ei läbitud näiteks Nõod ja Tartusse sõideti nn lennujaama teed mööda. «Muudatused rajal teenivad kahte eesmärki: et Rattaralli häiriks võimalikult vähe igapäevast liiklust ja teine eesmärk on ratturitele pakkuda võimalikult huvitavat ning ohutut maastikku,» rääkis Kelk.

Sarnane, kuid siiski väikeste muudatustega, on ka tänavuse Rattaralli lühem, 62 km distants. Esimeses pooles on 62 km distants identne sellele, mis on sellise rajaversiooni puhul ka varem olnud, kuid nüüd ei lähe lühema distantsi rada otse Elvasse, vaid keerab Tamsalt Nõo peale ja sealt tagasi Tartusse.

Kelgu sõnul on tänavune Rattaralli rada väga hea veerevusega ja peaaegu perfektses seisukorras. «Vaid paaris kohas, näiteks Elvas ja Lemmatsi – Rehe vahelisel lõigul oleks vaja mõned augud kinni lappida, kuid üldpildis on rada suurepärane,» sõnas ta.

Tagasi üles