Kangert Giro korraldajate hullust ideest: ma ei tea, kust sellised üldse tulevad

Tanel Kangert

FOTO: KENZO TRIBOUILLARD/AFP

Itaalia velotuuri korraldajad tulid hiljuti välja paljude hinnangul sõgeda ideega, mille kohaselt tekitatuks tavapäraste võistluskategooriate kõrvale ka parima laskuja kategooria. Vahefinišid laskumistel muudaksid jalgratturite sõnul võidusõidu eriti ohtlikuks ning sportlaste konkreetse vastuseisu tõttu teatati kaks päeva enne velotuuri starti, et parima laskuja kategooriast loobutakse.

Korraldajate idee järgi selgitatuks parim laskuja välja kokku kümnel lõigul. Iga vahefiniši võitja teeninuks 500 eurot. Kuna tegu olnuks eraldi kategooriaga, jagatuks vahefinišites ka punkte. Enim punkte teeninud jalgrattur läinuks plaani kohaselt koju 5000 euroga, teine 3000 ja kolmas 2000 euroga.

Reedel Girol Astana värvides startiv Tanel Kangert pidas ideed sarnaselt paljudele konkurentidele hullumeelseks. «Olles võidusõitja, siis minu arust on see täiesti hullumeelne mõte. Ma ei tea, kust sellised üldse tulevad. Ilmselt üritatigi võimalikult suurt meediakära tekitada,» spekuleeris Kangert Postimehele.

Eestlase sõnul olnuks vahefinišid laskumistel küll publiku jaoks vaatemängulised, ent sportlastele vägagi ohtlikud. «Võib vinge küll olla, kui laskumistel pannakse täiega ja igas kurvis on paar venda pikali, aga see tekkiv vaatemäng ei vääri seda ohtu, mis see asi endaga kaasa toob. Oht oleks suurem kui võidetav tulu,» tõdes Kangert. «See oli mõtlemata otsus ning olen kindel, et nad ei uskunud isegi, et see läbi läheb.»

Giro peakorraldaja Mauro Vegni on pettunud, et sportlased süüdistasid teda ratturite ohutusest mittehoolimises. «Tahtsime lihtsalt luua lisakategooria ning teha võidusõitu fännidele huvitavamaks. Kahjuks ei mõistnud paljud selle asja ideed ning hakkasid kohe jahmerdama. Otsustasime seetõttu võistluskategooria eemaldada, kuid kuvame siiski laskumistel sportlastelt andmeid,» ütles Vegni Cyclingnewsile. 

«Olen veendunud, et tegu oli hea ideega. Peame tulevikku vaatama ning võidusõite uuenduslikumaks tegema. Fännid tahavad saada palju rohkem sõitjate kohta teada. Meie soov polnud rattureid riskeerima sundida, tahtsime lihtsalt sportlastele tekitada lisavõimaluse midagi võita,» jätkas Vegni.

Itaalia velotuur algab 5. mail ning lõppeb 28. mail.

Tagasi üles