Järgmisel nädalavahetusel sõidetaval Harju rallil teeb oma tagasituleku 44-aastane legendaarne telemees Olaf Suuder, kes loeb kaarti Siim Plangile. Mitsubishi Lancer Evolutioniga startiv ekpiaaž on jõudnud koos teha ka ühe testi Luhamaal.
Üle seitsme aasta taas kaarti lugev Olaf Suuder: vanuse ülempiiri pole ju keegi kehtestanud
«Juhtus nii, et Urmas Roosimaa ei saanud tulla ning ta juhatas mind Olafini. Hetkel on see planeeritud ühekordse projektina,» ütles Plangi Postimehele. Ulmelisi eesmärke Plangi Harju ralliks endale ei sea, kuid realistlikult võttes tõdeb ta, et absoluutarvestuse viie parema sekka jõudmine võiks ekipaažile olla jõukohane. «Võiks esikolmikusse isegi tulla, aga pikk paus on vahel olnud, Olafil veel pikem. Kõik on veel suhteliselt lahtine ning kindlat eesmärki polegi veel seadnud.»
Kuigi Suuder on füüsiliselt tõesti rallist kaua eemal olnud – viimase võistlusstardi kaardilugejana tegi ta 2010. aastal –, on ta pidevalt rallimaailmas toimuvaga end kursis hoidnud. «Olen hinges alati rallidel kohal olnud. Analüüsisin seda pakkumist ning mõtlesin, et pean ikka väga laisk olema, et seda mitte vastu võtta,» ütles Suuder.
Luhamaal tehtud test näitas, et koostöö kahe mehe vahel sujus. «Eeldan, et Harju rallil sujub samamoodi. Olaf on rahulik, samas väga professionaalne kaardilugeja. Ta teeb oma tööd hästi ja hingega. Tema pühendumuses ei saa kahelda,» kiitis Plangi värsket koostööpartnerit.
Ka Suuderi sõnul võib Luhamaa testi õnnestunuks lugeda. «Tundsin end hästi, keskendumine oli maksimaalne. Seda tüüpi teedel on kaardilugejate kutsehaigus merehaigus. Sellega ma natuke võitlesin, aga see võitlus kulus ära,» tunnistas Suuder.
Millised ootused Plangi Suuderile Harju ralliks seab? «Et ta oma tööd hästi teeks, siis saan ka mina oma tööd hästi teha,» ütles Plangi. Kuna Suuder peab Plangi talendist väga lugu, tunneb ta selle võrra ka suuremat vastutust. «Tahan olla bändis võrdväärne liige ning toetada tema tulemust.»
Suuderi sõnul on raske ennustada, mis rallil täpselt juhtuma hakkab, kuna nimekirjad pole veel lukus ning tänavune ralliaasta on ka n-ö prototüüpautode aasta. «Nende autode baasil, mille homologeering lõppeb, tehakse uusi ning nende ümberehituse ulatus on suur. Eks näis, mida need autod suudavad teha. Aga Harjumaa teedel on vana hea N-rühma autoga võimalik igal juhul suuri tegusid teha,» ütles Suuder.
Kuigi tegu on praeguses seisus vaid ühekordse projektiga, ei mata Suuder maha varianti ka tulevikus ralliautosse istuda. «Olen mitu korda olnud selle kiusatusega pahuksi, et teatan kõigile, et enam kunagi ei sõida. See võinuks juhtuda aastaid tagasi, aga nii palju tarkust mul on kogunenud, et midagi lõplikult ma ei ole öelnud. Kui tuleb hea variant, siis miks mitte. Vanuse ülempiiri pole ju keegi kehtestanud.»