Noorelt võidusõitjalt jalad röövinud avarii sundis vormel-1 võistkondi muudatustele

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haasi vormel-1 tiim pidi muutma oma auto tagaosa ja tungrauda.
Haasi vormel-1 tiim pidi muutma oma auto tagaosa ja tungrauda. Foto: Nina Zotina/Sputnik/Scanpix

Aprilli lõpus Donington Parki ringrajal peetud vormel-4 etapil üliraske avarii teinud Billy Mongeri saatus sundis ka vormel-1 sarja ohutuse eest vastutajaid reegleid kohendama. Suurel kiirusel Patrik Pasma autole otsa sõitnud 17-aastase Mongeri mõlemad jalad said kokkupõrkes nii rängalt vigastada, et arstid olid sunnitud need altpoolt põlvi amputeerima.

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) turvajuht Laurent Mekies saatis kõikidele vormel-1 võistkondadele teate, et nad peavad tagumise tungraua toetuspunkte enne sel nädalavahetusel peetavat Monaco etappi muutma. Mongeri vigastuste ühe põhjusena on välja toodud just Pasma auto tungrauatoe kuju, vahendab Autosport.

Mekies rõhutas teates, et tagumise tungraua toetuspunktid võivad sõltuvalt kokkupõrke iseloomust olla esimesed kontaktikohad teise autoga. Alates Monaco etapist ei tohi need punktid vormelite tagumisest turvastruktuurist üle 45 millimeetri välja ulatuda.

FIA ülevaatus näitas, et osa tiimide autod vastasid juba reeglitele, teised pidid aga oma vormeleid pisut ümber ehitama. Näiteks Haasi võistkonna juht Günther Steiner tunnistas, et nemad kuulusid viimaste hulka, kuid ei nurise. «See muutus on vajalik. Uued osad jõudsid juba kolmapäeval kohale ja nüüd on kõik korras. Pidime muutma tungraua ehitust ja midagi ka auto küljes, kuid ümberehitus ei ole ulatuslik. Kõik tiimid toetasid FIA nõudmisi üksmeelselt,» sõnas Steiner.

Lisaks vormel-1 sarjale vaatab FIA sama karmi pilguga üle ka kõigi madalamate vormelisarjade autod.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles