Fotod: vaprad eestlased käisid punnvõrridega Alpides

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

23 – 24. juunil toimus Austria Alpides kuni 50-kuupsentimeetrise mootoriga liikuritele mopeedimaraton. 

Üritus koosnes kahest osast – esimesel päeval tõusti ligi 2800 meetri kõrgusel asuvale liustikule mööda teed, mis on fikseeritud kui Euroopa kõige kõrgem asfalteeritud tee. Teisel päeval läbiti maraton pikkusega 239 km, mis kulges läbi nelja mäeaheliku ja läbis ka Itaaliat. Maratoni start anti 24.06 hommikul kell kuus ning finišisse pidi laekuma hiljemalt kell 19.00. Seitsmest Eesti võrrist suutis Alpi liustikeni tõusta üks ning maratoni läbida kuus võrri.

Trass kujunes erakordseks katsumuseks nii meestele kui ka masinatele. Hakkama tuli saada ligi 15-kilomeetriste tõusude ja järskude langustega (kuni 14% kallet), mis võtsid 1,2-hobujõulisest mootorist ja piduritest viimast. Lisaks veel kuumus, mida võistluspäeval oli kuni 30 kraadi. Sääreväristajad koos sohvritega näitasid üles erakordset ja ennenägematut sitkust ning remondiööd piirdusid vaid ühe mootori- ja rehvivahetusega.

Indu hoidis ülal lootus jõuda trassi viimase, kõrgeima kontrollpunktini Timmelsjochi mäekurul 2509 m kõrgusel, kus temperatuur oli vaevalt 10 kraadi. Sinna saabujad said katsuda jaanipäevast lund ning jätkata teed, laskudes 20 km järjest finišini, et vormistada maratoni läbimine.

Ötztaleri Mopeediklubi liikmeks registreeritud Eesti võistkonnal oli kaasas suur pagas rohketest võrrimatkadest ja kestvussõitudest. Võistlustules särasid Aimar Parm, Alar Johanson, Are Kattai, Jaak Ermits, Ilmar Kuusk, Rene Kiis ja Kaido Kaas. Sohver-mehhaanikuna andis õnnestumisse oma panuse Andres Põldver.

Nii trassil kui ka finišis ootas mehi soe ja ergutav vastuvõtt. Riga sääreväristajaid pole varem Alpides nähtud ning igas peatuses pälvisid need rohket tähelepanu. Auhinnatseremoonial pälviti «Globetrotteri» auhind kõige kaugemalt saabunud võistkonnale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles