«Oli 1998 augustikuu, umbes nädal aega peale Suverulli, kui toonane FISi (Rahvusvahelise Suusaliidu – V.V.) murdmaajuht Bengt-Erik Bengtsson saatis meie suusaliitu faksi. Faksi põhi oli venelaste äraütlemine – nemad ei suuda Peterburi lähistel Kaugolovos 5. jaanuaril MK-etappi korraldada. «Kas Eesti jaoks oleks see liiga vara?» oli käsitsi juurde kirjutatud küsimus,» meenutab 18 aasta tagust aega Eesti Autospordiliidu peasekretär Alar Arukuusk, kes oli toona MK-etapi peakorraldaja.
Kahe nädala pärast tulid alaliidu tähtsad ninad eesotsas Bengtssoniga Otepääle tingimusi kaema. «Tegime nii palju eeltööd, kui jõudsime, aga olemasolevad rajad nõuetele ei vastanud,» selgitab eestvedaja, et praegu kõigile tuttavad Tehvandi suusarajad said tippvõistluse võõrustamiseks uue ilme. «Tehvandi tõusul kasvas osadel lõikudel võsa. Näitasime neile, et siit läheb MK-rada. FISi vennad vaatasid üksteisele otsa, et mis mõttes, siin on ju mets, siit ei mahu üks suusaradagi läbi. Ma lubasin, et kõik saab olema, ei ole hullu. Ja nii oligi – meid pandi kalendrisse. Septembri lõpus algas töö ja 5. jaanuaril oli võistlus.»