Nädalavahetusel alustab Eesti noor vormelilootus Kevin Korjus Eurocup vormel-Renault 3.5 sarja. Mullu ajaloo noorimana aste madalamal (2.0 seas) ülekaaluka võidu saanud 18-aastasel eestlasel seisab sel aastal nii vaimselt kui füüsiliselt ees märksa raskem ülesanne. Korjuse füüsise treener Stuart Smith sõnas Postimehele antud intervjuus, et spordiaasta näitab, kui head tööd on hooaja eel tehtud. Stuart Smith töötab firmas Sense Core, mis tegeleb sportlaste võimekuse parandamisega – vormel-1 pilootidest on sealt abi saanud näiteks Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton ja Sebastian Vettel.
Korjuse treener: vormel-1 piloot peaks spordiväliselt elama stabiilset elu
Olete töötanud Kevin Korjusega kolm kuud. Mida see aeg on teile Kevini kohta õpetanud?
Kõige meeldivama aspektina tooksin välja Kevini valmiduse väga kõvasti töötada, kui temalt seda nõutakse. See oli põhiline asi, mida panin Šveitsis treeninglaagris (jaanuari alguses peetud treeninglaager Gravity Sports Managementi sõitjate füüsise parandamiseks, kus osales ka Korjus – toim) viibides tähele.
Kui tihti te Keviniga suhtlete? Millise mulje on ta teile inimesena jätnud?
Suhtleme Keviniga regulaarselt, põhiliselt teemadel, mis puudutavad tema treeningkava. Kevin on tõsiselt ja eesmärgipõhiselt töötav noor mees, kellel on suur võidutahe.
Millise kava järgi Kevin treenib? Kas koostasite talle personaalse programmi?
Sense Sportil on välja töötatud spetsiaalne kava sõitjate füüsise parandamiseks. See tähendab, et testime pidevalt sõitjate võimekust, mille tulemustest lähtuvalt koostame neile ka uue kava. Lisaks mõõdame pidevalt energiakulu ja teisi tegureid.
Kui palju erineb vormelipilootide treening teiste spordialade harrastajate omast?
Vormelipilootide füüsise treening on väga spetsiifiline ning teiste spordialade omadest väga erinev. Keskendume spetsiaalsete lihaste arendamisele, näiteks kaelalihaste. Lisaks keskendume vastupidavuse kasvatamisele ja rasketes olukordades tähtsate otsuste vastuvõtmisele.
Kui tähtis üldse on vormelisõitjate jaoks füüsiline valmisolek?
Ülimalt tähtis! Sõidu ajal tõuseb vormelipilootide pulsisagedus enamasti üle 160 löögi minutis ja nende keha on seega väga suure koormuse all.
Kui suurel määral erineb hooajaeelne treening hooaja-aegsest?
Põhiliselt toimub sõitja füüsiline ettevalmistus siiski vaid hooaja eel.
Kui suur samm on vormel-Renault 2.0 sarjast vormel-Renault 3.5 sarjani?
Vahe on üüratu.
Millised omadused peavad ühel vormel-1 sõitjal olema?
Vormel-1 sarja sõitja peab olema füüsiliselt väga heas vormis, vaimselt tugev ning ta peaks elama stabiilset elu ka väljaspool sporti.
Kas saate võrrelda Kevinit teiste Gravity Managementi sõitjatega, kes on jõudnud vormel-1 sarja?
Ei saa.
Kui palju on Kevini-vanuseid häid sõitjaid vormelispordis? Kas olete pannud Kevini puhul tähele mingeid eeliseid?
Peale Kevini on veel mitu väga talendikat temavanust noort vormelisõitjat. Potentsiaalseid eeliseid võib välja hakata tooma aga alles siis, kui oleme vaadanud, millised on Kevini tulemused ja areng sellel hooajal.
Paljud inimesed, kes on pigem vormeli ja muu mootorispordi vastased, ütlevad, et seal loeb ainult tehnika ja seega pole see tõeline sport. Mida sooviksite neile inimestele öelda?
Mootorisport nõuab väga tugevat füüsilist ettevalmistust, ja neil, kellel seda pole, saab rajal konkureerimine olema väga raske. Eriti lööb see välja pikal hooajal, kus võimekus ja vorm muutuvad eriti tähtsaks.