On enam kui reaalne šanss, et Eesti rallimees võidab tänavu MM-tiitli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kas Valeri Gorban ja Sergei Larens saadavad seni kuulsusetu ajalooga Mini WRC pensionile MM-tiitliga?
Kas Valeri Gorban ja Sergei Larens saadavad seni kuulsusetu ajalooga Mini WRC pensionile MM-tiitliga? Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kui Ott Tänakul ja Martin Järveojal on pärast Poola ja Soome ralli äpardusi tänavu maailmameistritiitli võitmiseks ilmselt vaid teoreetiline võimalus, siis Sergei Larens (48) on ülivõimsalt MM-sarja liider. Kaardilugeja juhib koos ukrainlase Valeri Gorbaniga WRC Trophy arvestust, kus võistlevad vanad WRC autod.

Kui 2017. aastaks autoralli ihaldusväärseima MM-tiitli väljaselgitamine varasemast võimsate WRC autode kätte usaldati, seisis Rahvusvaheline Autoliit FIA probleemi ees – tuttuusi masinaid on veel vähe, aga varasemast ajastust pärit WRC autodega piloote on raske starti meelitada, sest pjedestaalikohale konkureerimise võimalust neil sisuliselt ei ole. Lahenduseks sai loodud vanemate autode paremusjärjestuse pidamiseks eraldi WRC Trophy võistlusklass, mis on debüüthooajal aga suuresti läbi kukkunud.

«Huvitav, miks inimesed selles sarjas ei sõida. Tingimused on ju head,» kehitas Larens õlgu. Soome ralli on hooaja üheksas etapp ja seni on end WRC Trophy arvestuses proovile pannud kõigest kuus pilooti. Gorbanile ja Larensile on Soome juba hooaja kuues ralli, aga järgmisel mehel, Jean-Michel Raoux’l on kirjas vaid kolm võistlust. Parimal juhul on punktide nimel ühel rallil startinud kolm vanema WRC autoga ekipaaži. «Me ootasime, et tuleb palju rohkem rahvast. Aga kahjuks Lorenzo Bertelli lõpetas võistlemise ja ka Martin Prokop rohkem ei sõida – nemad olid kõvad konkurendid.»

Tagasi üles