Rallilegendi Marcus Grönholmi rännak WRC-ajaloos

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Soome rallilegend Marcus Grönholm sai kodusel MM-rallil proovida Toyota Yaris WRCd ja hindab, et VW Polo tänavune mudel oleks võimekuselt olnud üpris sarnane.
Soome rallilegend Marcus Grönholm sai kodusel MM-rallil proovida Toyota Yaris WRCd ja hindab, et VW Polo tänavune mudel oleks võimekuselt olnud üpris sarnane. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Millest jäi rallimaailm ilma, kui Volkswageni meeskond 2016. aasta hooaja lõpus ootamatult MM-sarjast taandus? Kahekordne maailmameister Marcus Grönholm avaldas, et tiimi 2017. aastaks loodud Polo WRC võistlusmasin oli kõige nauditavam auto, mida ta on oma elus juhtinud.

Soomlastel on WRC-maailmas küljes elavate entsüklopeediate maine. Näiteks Jari-Matti Latvala võib panna kõik laua ääres istuvad ajakirjanikud viieks minutiks vaikima, kuni mõtleb välja vastuse mõnele talle esitatud ralliajaloolisele küsimusele. Minevikumõtteid meeldib mõlgutada ka aastatel 2000 ja 2002 Peugeot 206 roolis maailmameistriks kroonitud Marcus Grönholmile, kellelt ei pea mitu korda paluma, et ta võtaks läbi rallimasinate kokku MM-sarja 45-aastase ajaloo.

«70ndatest ma väga palju ei mäleta,» tunnistab 49-aastane Grönholm ajastu kohta, kus rallimaailma valitsesid 4-rühma autod nagu Lancia Stratos ja Fiat 131. Toona võistles veel soomlase isa Ulf Grönholm – neljal Soome MM-rallil jäi tema parimaks tulemuseks neljas koht 1979. aastal. «See oli aeg, kui mina rallit jälgima hakkasin. Isa sõitis Fiat 131 Mirafioriga siinsamas Soomes. Üks selline auto on mul praegugi olemas – mitte konkreetselt mu isa oma, aga sarnane. Need autod tegid väga kena häält – kindlasti kõige parema kõlaga masin, mis mu muuseumis sellest varasemast ajastust on.»

Tagasi üles